Bērna pašvadītas mācīšanās iespējas pirmsskolas izglītības iestādē “Madariņa”

Bērna pašvadītas mācīšanās iespējas pirmsskolas izglītības iestādē “Madariņa”

2020.gada 10. februārī  notika Latvijas Universitātes 78. starptautiskā zinātniskās konferences sekcijas “Inovatīvais pirmsskolas un sākumizglītības pedagoģiskajā procesā ” mācību spēku un darba devēju pētījumu prezentācijas.

Referenti uzsvēra, ka inovācija izglītībā Latvijā uzskatāma par pakāpenisku, jo tā turpina virzību, kas iezīmējās jau pagājušā gadsimta 20./30.gados,1988., kad pirmsskolas saimi ar darbu ASV iepazīstināja referente no Kalamazu.  1995. gadā ar Sorosa fonda atbalstu pedagogi tika iepazīstināti ar pedagoģisko pieeju “ Soli pa solim”. Idejas par reformu notika 2006., 2010., 2012. gadā, kad tika spriests par pārmaiņām izglītības saturā un bērnu kā pašattīstības subjektu. Projekts “Skola 2030” atkal akcentē mērķi: brīva, radoša, domājoša, patstāvīga utt. personība.

Konferencē tika prezentētas tēmas par kultūras izprati skolotāju izglītībā Latvijas izglītības satura reformas kontekstā; studējošo gatavību iekļaujošas izglītības īstenošanā pirmsskolā; pirmsskolas izglītības iestādes pārmaiņu pieredzes iespējām un ziņojums Martai Rinkai -140, Zaļajai skolai- 120; konsultatīvā centra kā inovāciju sekmētāju kompetenču pieejas īstenošanā pirmsskolā; bērnu vecāku un vecvecāku ētisko vērtību un principu lomu audzināšanā.

Pirmsskolas izglītības iestādes “Madariņa” vadītāja Rasma Purmale un pirmsskolas izglītības skolotāja Ilze Dzene konferences dalībniekus iepazīstināja ar savu darba pieredzi un pētījumu par bērna pašvadītas mācīšanās iespējām pirmsskolā.

17. februārī pirmsskolas izglītības iestādē “Madariņa” notika seminārs, kurā piedalījās pirmsskolas pedagogi un Kurzemes rajona pirmsskolu izglītības iestāžu vadītājas, lai apspriestu pētījuma rezultātus un dalītos ar savas labās prakses piemēriem.

Pasākuma noslēgumā klausītāji sveica Rasmu Purmali jubilejā. Rīgas pilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju un pirmsskolas izglītības metodiskā darba vadības konsultatīvās padomes vadītāja Vineta Jonīte pasniedza Rasmai Purmalei tencinājumu par degsmi ikdienas pārmaiņu ceļā pirmsskolā, ilggadēju un nerimstošu pirmsskolas pedagoģiskā darba koptēla un attieksmes koncepciju, spēju motivēt Rīgas pirmsskolu vadību un pedagogus izaugsmei, augstu pienākumu apziņu un spēju iedvesmot.

18. februārī pirmsskolā “Madariņa” notika seminārs - praktikums par bērna pašvadītu mācīšanos ar Latvijas Universitātes Pirmsskolas un sākumskolas programmas studentiem.

Informāciju sagatavoja vadītājas vietniece izglītības jomā  Ilze Kronīte