Jaunieši iesaistās Vidzemes tirgus attīstības un “atdzīvināšanas” procesā

Jaunieši iesaistās Vidzemes tirgus attīstības un “atdzīvināšanas” procesā

11. aprīlī Rīgas Raiņa vidusskolā tikai organizēta ideju ģenerēšanas darbnīca jauniešiem par Vidzemes tirgus attīstību.

Viens no savulaik modernākajiem un plašāk apmeklētajiem tirgiem Rīgā šobrīd nīkuļo, un reti kurš vairs dodas uz Vidzemes tirgu, lai tur iepirktos. Labā ziņa ir tāda, ka Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments veido Vidzemes tirgus attīstības vīziju un jau ir uzsākts tirgus reviatlizēšanas jeb “atdzīvināšanas” proecess.

Šī gada sākumā Eiropas Reģionālās attīstības fondam tika iesniegts projekta pieteikums Eiropas urbānās izaugsmes iniciatīvai, kura definēta šādi: radīt „jauno Eiropas Bauhaus.” Tirgus attīstības vīzijas izstrādes procesā tika iesaistīta sabiedrība, kur iedzīvotāji tika aicināti aizpildīt Vidzmes tirgus novērtējuma anketu, diemžēl, jauniešu viedoklis šajā anketā nebija pārāk plaši pārstāvēts, tāpēc tika organizēta ideju ģenerēšanas darbnīca tieši jauniešiem.

Ideju ģenerēšanas darbnīcā piedalīties īpaši tika aicināti  tie jaunieši, kuri mācās 15 minūšu gājienā no Matīsa tirgus, jo visticamāk, ka tieši šo skolu jaunieši būs tie, kuri visbiežāk uzturēsies atjaunotajā tirgus teritorijā. Darbnīca sākās ar informatīvo prezentāciju, kur jauniešus informēja par to, kas ir jaunais Eiropas Bauhaus, kādas idejas tika iesniegtas projekta pieteikumā un aptuveno aktivitāšu laika plānu.

Skolēni šajā darbnīcā ģenerēja idejas, sākot no tā, ko viņi tirgū noteikti nevēlētos redzēt un darīt, līdz idejām, kas piesaistītu viņu uzmanību un skolēni tur labprāt ietu vismaz 1 reizi nedēļā. Apkopojot darbnīcas rezultātus, ir skaidrs, ka nākotnē jaunieši Vidzemes tirgu redz kā drošu vietu, kur ir saglabāts kultūrvēsturiskais un arhitektūras mantojums, ir iespēja iegādāties vietējo ražotāju tirgus labumus, tirgus ir kā "zaļā sala", kur vasarā patverties no svelmējošās saules stariem, kā arī klusa vieta vai zona, kur var netraucēti mācīties. Jaunieši labprāt tirgū dotos uz dažādiem kultūras pasākumiem, brīvdabas kino un koncertiem, tie vēlētos arī paši pārdot dažādas skolēnu radītas preces, kā arī ar prieku apmeklētu lietu un grāmatu apmaiņas punktus. Kā svarīgu aspektu jaunieši atzīmējā kārtību un drošību tirgus teritorijā, lai tajā varētu viegli orientēties, ka arī tirgotāji un tirgus personāls zina, kur atrodas atkritumu šķirošanas konteineri, tualetes, velo stāvvietes, ir informēti par kopējo tirgus attīstības vīziju un mērķiem.

Visas jaunieši sniegtās idejas tiks ņemtas vērā turpmākajā darbā pie tirgus attīstības un “atdzīvināšanas” procesa, taču vasarā jaunieši varēs piedalīties vēl vienā darbnīcā, lai dalītos ar idejām par potenicālo jauniešu subkvartāla izveidi Matīsa tirgū. Kopumā var secināt, ka jauniešiem ir labas idejas un viņi ir ieinteresēti iesaistīties arī turpmākajā tirgus attīstības procesā.

Paldies Rīgas Raiņa vidusskolai par telpu nodrošināšanu ideju ģenerēšanas darbnīcai!

Informāciju sagatavoja: Džesika Petere, Jaunatnes darbiniece darbā ar skolēnu pašpārvaldēm