Pabeigtas īstenot pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas

Pabeigtas īstenot pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas

Jau trešo gadu Rīgas Valda Avotiņa pamatskola – attīstības centrs nodrošināja Izglītības un zinātnes ministrijas un Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta uzdoto mācību pakalpojumu sniegšanu, īstenojot pedagogu profesionālās kompetences pilnveides divas programmas.

Programmu mērķis ir radīt iespēju Rīgas un Rīgas plānošanas reģiona vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem paaugstināt nepieciešamās zināšanas un profesionālo kompetenci darbam ar izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem, sniegt ieteikumus sākumskolas un pamatskolas pedagogiem izglītojamo intelektuālās attīstības pedagoģiski psiholoģiskajā izvērtēšanā, pedagoģiskā procesa plānošanā un vadīšanā, tādējādi palīdzot vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem realizēt iekļaujošās izglītības procesu.     

Tika piedāvātas divas pedagogu profesionālas kompetences pilnveides programmas 8 stundu apjomā.    

1. programma "Izglītojamā ar mācīšanās traucējumiem intelektuālās attīstības psiholoģiski pedagoģiskā izvērtēšana periodā no 7 līdz 12 gadu vecumam” un 2. programma ,,Pedagoģiskā procesa plānošana un vadīšana izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem”. 
Klausoties Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes psiholoģijas maģistres Maijas Dūkas un docentes Rasmas Vīgantes lekcijas, iepazīstoties ar Rīgas Valda Avotiņa pamatskolas – attīstības centra direktores pedagoģijas maģistres Irīdas Jansones un direktores vietnieces izglītības jomā, pedagoģijas maģistres Raimondas Zeidmanes pieredzi, vērojot 21 pedagoga stundas 1. – 9.klasēs:
angļu valoda -  Ilga Kalniņa un Iveta Miļevska,
bioloģija - Irina Antonova,
ētika - Marija Duboveca,
informātika – Mārcis Galiņš,
krievu valoda – Inga Freija,
latviešu valoda - Vita Bladiko, Aija Jezerska, Anita Kauliņa,
Latvijas vēsture -  Elita Care-Bobinska,
literatūra – Antra Dundure, Laura Štelle,
logopēdija – Līga Andersone, Irēna Kalniņa,
matemātika – Milda Dirnēna, Regīna Vjatere,
mūzika - Inga Pekša,
sociālās zinības - Silvija Bērziņa, Inguna Zaharova,
speciālā pedagoga nodarbība – Gunta Īviņa,
sports – Anita Pormale,
risinot problēmsituācijas kopā ar psihiatri Ilzi Pelni-Bērziņu, psihologu Marinu Fjodorovu un speciālo pedagogu Līgu Tolu, uzklausot metodiķes, pedagoģijas maģistres Anniņas Arbidānes ieteikumus par individuālo izglītības apguves plānu izveidi, pedagogi apguva praktiskas metodes un paņēmienus mācību organizēšanā izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem.        

Rezultātā 31 vispārējās izglītības iestāžu pedagogi no 10 Latvijas novadiem, kopskaitā 91 dalībnieks, paaugstināja profesionālo kompetenci darbā ar izglītojamajiem, kuriem ir mācīšanās traucējumi, tā nodrošinot iekļaujošās izglītības īstenošanu.

Tabula

Gunta Maslovska, pedagoģijas maģistre, Rīgas Valda Avotiņa pamatskolas attīstības centra direktores vietniece metodiskajā darbā

Galerijas