Sabiedrības integrācijas projekta “Plecs pie pleca” ietvaros, Rīgas 173. pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi devās pieredzes apmaiņas braucienā uz Jelgavas novada pirmsskolas izglītības iestādi “Saulīte” Ānē.
"Iestādē ir svarīgi iekļaut it visu. Ne tikai bērnus, bet arī salauztu krēslu vai kaprīzu kolēģi. Tas ir attieksmes jautājums un to var redzēt visā plašajā iestādes teritorijā un telpās," saka vadītāja Inese Jumīte:
Pirmsskolas izglītības iestādē “Saulīte” tiek īstenotas piecas izglītības programmas un izstrādē ir sestā – bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. 21 bērnam tiek izstrādāts individuālā darba plāns. Grupas ir skaita ziņā lielas – līdz pat 27 bērniem, no kuriem, atsevišķās grupās, pat septiņi izglītojamie ir ar speciālajām vajadzībām. Visi, kuri atnāk, tiek iekļauti izglītības procesā un, ja nepieciešams, nekavējoties apstiprināta jauna speciālās izglītības programma. Vienlaikus grupiņā strādā četri pieaugušie – divi pedagogi un divi skolotāju palīgi. Darbs tiek organizēts apakšgrupās, katrs pieaugušais darbojas ar vienu no grupām.
Pārdomāts ir pilnīgi viss, lai bērns zināšanas un prasmes apgūtu aktīvi darbojoties. Jau ienākot pa iestādes durvīm, bērnus sagaida bluķis, kurā ir iespējams iesist naglu. Iestādes trepju katrs pakāpiens ir izzinošs. Kāpjot pa trepēm katru dienu, iespējams apgūt skaita, gadalaiku un mēnešu secību. Bet āra teritorijā, kur ikdienā notiek lielākā daļa no mācību procesa ir siltumnīca un dobes, kurās bērni stāda augus un vēro kā tie izaug, dzīvo truši, par kuriem jāmācās rūpēties. Ikdienā, uzturoties rotaļlaukumā, nemanāmi iespējams apgūt alfabētu un citas gudrības, jo tas viss uzkrāsots uz mīkstajiem segumiem rotaļlaukumos.
Viss, ko apkārt var redzēt, nav prasījis lielus ieguldījumus – mācību materiāli ir vienkārši, pašu gatavoti, taču bērniem ar tiem darboties ir interesanti un tie ir daudzfunkcionāli. Mēbeles rotaļlaukumos tapušas ar vecāku atbalstu un prasmīgajām rokām.
Iepazinām Barboleta metodi, kura plaši tiek izmantota darbā ar bērniem ar speciālajām vajadzībām, lai attīstītu koncentrēšanās prasmes un uzmanību. Guvām daudz jaunu ideju turpmākajam darbam.
Atbildīgā par sabiedrības integrācijas projekta pasākumu īstenošanu – iestādes vadītājas vietniece Vita Kaļva.
Projekts tiek finansēts Rīgas pilsētas Sabiedrības integrācijas programmas ietvaros