Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēni apgūst robotu veidošanu un  programmēšanu

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēni apgūst robotu veidošanu un programmēšanu

Pagājušajā gadā Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolotāji devās uz starptautiskām skolotāju mācībām robotikā Varšavas Tehnoloģiju universitātē (Polijā) un Digitālajā aģentūrā “1st Epal Korydallous” Atēnās (Grieķija), kas tika organizētas Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta īstenotā Eiropas Savienības projekta “Robotikas artefaktu veidošana vidusskolēnu motivēšanai STEM karjeru izvēlei” ietvaros.

Jauniegūtās zināšanas šī gada sākumā veiksmīgi tika aprobētas darbā ar skolas 9. klases 20 skolēniem, kā rezultātā tika apgūti jauni robotikas uzdevumi - “Smart light”, “Sunflower” un “Light house”. Skolēni uzdevumus veica grupās pa trīs mācību stundu laikā. Ņemot vērā skolas datorklašu noslogojumu pamatpriekšmetu apguvē, robotus veidoja divās kārtās – vispirms tos izveidoja klasē bez datoraprīkojuma, pēc tam tos programmēja datorklasē. Viena uzdevuma veikšana aizņēma sešas mācību stundas, kuru laikā visas grupas pilnībā paveica uzdevumu.

Vērojot skolēnu darbu, skolotāji atzīst, ka skolēniem šādi organizēts mācību process bija ļoti saistošs, uzdevumi tika veikti ar prieku un interesi. Skolotāji atzīst, ka jaunie uzdevumi ir lielisks papildinājums jau esošajai mācību programmai, bet strādāt ar lielākām grupām (vairāk par 20 skolēniem) neieteiktu, ja darbu vada tikai viens skolotājs, jo var pietrūkt laika individuāli risināt atšķirīgos, skolēnu uzdotos problēmjautājumus. Tajā pašā laikā jāatzīmē, ka skolēni varētu veikt vēl sarežģītākus darbus, tādējādi nodrošinot intensīvāku tehnisko darbošanos, jo programmēšana veicās ātri un labi.

Projekts tiek īstenots Eiropas Komisijas Izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas Erasmus+ ietvaros, ar Rīgas domes finansiālu atbalstu.  Projekta īstenošanas laiks ir līdz 2021. gada aprīlim.

Projekta rezultātā Rīgā tiks apmācīti 40 skolēni un 15 skolotāji, izveidoti robotikas artefakti. Lai nodrošinātu Projekta rezultātu ilgtspēju un veicinātu digitālās izglītības attīstību, Rīgas skolās tiks izveidoti STEM klubi.

Šī publikācija atspoguļo tikai tās autoru viedokli, un Eiropas Komisijas atbalsts šīs publikācijas tapšanai nav uzskatāms par tās satura apstiprinājumu, un Komisija nekādā veidā neuzņemas atbildību par šeit ietvertās informācijas tālāku izmantošanu.

 

Galerijas