Sagatavoti 23 jauni topošie vadītāji Rīgas izglītības iestādēm

Sagatavoti 23 jauni topošie vadītāji Rīgas izglītības iestādēm

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskajā centrā ceturtdien, 1. decembrī, noslēdzās projekts “Kā kļūt par izglītības iestādes vadītāju?”, kurā piedalījās 23 izglītības iestāžu direktoru un vadītāju vietnieki, metodiķi, kuriem ir vismaz divu gadu pieredze administrācijas darbā.

Programmas ietvaros dalībnieki pilnveidoja vadītāja prasmes un zināšanas, kā vadīt komandu, motivēt darbiniekus, veidoja izpratni par normatīvajiem dokumentiem izglītībā un finansēšanas jautājumos, attīstīja prasmi veidot vīziju par izglītības iestādes vadītāju un prezentēt to.

Projekta nodarbības notika gan attālināti, gan klātienē. Tika iesaistīti dažādi lektori, kuri ir eksperti un profesionāļi savā jomā, lai sniegtu maksimāli vērtīgas zināšanas topošajiem izglītības iestāžu vadītājiem.

Lai novērtētu topošo vadītāju kompetences, dalībnieki veica kompetenču novērtēšanas un attīstības testu.

Projekta ietvaros tika organizēta arī vadītāja ēnošana izglītības iestādēs un uzņēmumos, lai ēnotu vadītāju kā līderi. Skolu direktori, pirmsskolu un uzņēmumu vadītāji dalījās savā pieredzē kā vadītāji, līderi un iedvesmoja topošos vadītājus nebaidīties, uzdrīkstēties, apzināties, ļauties un mēģināt.

Noslēgumā dalībnieki prezentēja savu vīziju “Es kā izglītības iestādes vadītājs”. Dalībnieki bija ļoti motivēti, zinātkāri, ar vēlmi pilnveidot zināšanas un attīstīt prasmes, kuras nepieciešamas vadītāja darbā.

Kā nozīmīgākos ieguvumus dalībnieki uzskata, ka ieguvuši jaunas zināšanas, pieredzi: dziļāku izpratni par vadītāja darbu, pienākumiem, izaicinājumiem, skaidru vīziju par to, kāds ir vadītājs, viņa pienākumi, kā veiksmīgi vadīt kolektīvu un iestādi kopumā, kā veidot budžetu. Nozīmīgi bija arī satiktie cilvēki jeb līderi ar viņu stāstiem un redzējumu par izcilu izglītības iestādi un iegūtie kontakti.

Dalībnieki projektā guva iedvesmu un drosmi uzdrošināties vadīt izglītības iestādi un iet uz priekšu, rosināja organizēt pieredzes apmaiņas seminārus/vakarus, kur topošie vadītāji var tikties un parunāt ar jauniem/esošiem vadītājiem, kā arī novēlēja degsmi, enerģiju, radošumu: “Paldies, tā bija lieliska un nenovērtējama pieredze!”.

Paldies par līdzdarbošanos un atbalstu projekta dalībniekiem, RIIMC komandai, lektoriem, skolu direktoriem, pirmsskolu un uzņēmumu vadītājiem, sadarbības partneriem, kuri iedvesmoja un atklāja vadītāja noslēpumus!

Džordans teici: “Cilvēkam, kurš zina, kurp viņš iet, pasaule pati paver ceļu”.

Lai izdodas projekta dalībniekiem sasniegt savus mērķus un kļūt par lieliskiem vadītājiem Rīgas izglītības iestādēs!

Informāciju sagatavoja: Dace Sondare, projekta “Kā kļūt par izglītības iestādes vadītāju” vadītāja