Rīgas Tehniskās jaunrades namā "Annas 2" veiksmīgi realizēta inovatīva STEAM (Zinātne, Tehnoloģijas, Inženierzinātnes, Māksla, Matemātika) izglītības programma, kas ļāva 6. - 8. klases skolēniem iepazīt nākotnes pilsētplānošanas izaicinājumus un tehnoloģiju iespējas.
"NĀKOTNES PILSĒTA" ir starptautiski atzīts STEAM izglītības materiāls, ko izstrādājuši Maker's Red Box eksperti.
Šī programma:
- tiek izmantota vairāk nekā 30 pasaules valstīs;
- ieviesta vairāk nekā 400 izglītības iestādēs;
- pirmo reizi realizēta Latvijā un RTJN “Annas 2” izglītības iestādē.
Konkursa kārtībā tika izvēlēti 12 motivēti skolēni no 6.-8. klasēm, kuri 8 dienu garumā pilnveidoja savas STEAM prasmes un vizionēja Jaunrīgas attīstību 2100. gadā.
Intensīvās apmācības laikā skolēni praktiskā veidā iepazina:
- 3D modelēšanu un printēšanu;
- Micro:bit programmēšanu;
- lodēšanas prasmes;
- pilsētas maketa izveidi mērogā.
Programma vērsta uz 21. gadsimta prasmju attīstīšanu:
- komandas darbs un sadarbības prasmes;
- problēmrisināšana un analītiska domāšana;
- kritiskā domāšana un lēmumu pieņemšana;
- radošums un inovācija;
- ilgtspējīgas attīstības principu izpratne.
Lai gūtu dziļāku izpratni par pilsētplānošanu, skolēni tikās ar nozares profesionāļiem. Ciemojās pie arhitektiem arhitektūras birojā "a part”. Iepazina profesijas specifiku un mūsdienu būvmateriālu inovācijas. Apmeklēja Briāna un Palīdzības ielas skvēru, lai tiktos ar Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departamenta projektu vadītāju Mārtiņu Eņģeli un gūtu padziļinātu izpratni par ilgtspējīgu pilsētas attīstību. Noslēdzošajā ekskursijā devās pastaigā pa Annas ielas apkaimi ar “Pilsēta cilvēkiem” ekspertu Rūdolfu Golubovu, iepazīstot praktisku dabas risinājumu iespējas pilsētvidē, kas kalpo kā lietus notekūdeņu apsaimniekotāji.
Vasaras skolas laikā katrs dalībnieks izstrādāja savu sešstūra pilsētas bloku, pārstāvot vienu no 12 vitāli nozīmīgām pilsētas jomām: rūpniecība, lauksaimniecība un pārtika, mājokļi, veselības aprūpe, ilgtspēja, transports, kultūra un izklaide, sports un atpūta, izglītība un pētniecība, enerģētika, drošība, māksla un sabiedriskās telpas. Programmas noslēgumā skolēni ievēlēja arī pilsētas mēru, praktizējot demokrātiskos procesus un prezentēja uzlaboto Rīgas versiju 75 gadus tālā nākotnē.
STEAM vasaras skolas "Nākotnes pilsēta" ieguvumi skolēniem:
- praktisku tehnoloģiju apguve mūsdienu darba tirgus prasībām;
- sistēmisku domāšanu par pilsētvides plānošanas sarežģītību;
- sadarbības prasmes komandas projektos;
- problēmrisināšanu reālu izaicinājumu kontekstā;
- ilgtspējības izpratni pilsētas attīstības jomā.
Liels paldies RTJN “Annas 2” skolotājiem-mentoriem, Elīnei Bukai, Arinai Mozzherikovai un Niklāvam Romeiko, nodrošinot kvalitatīvu programmas norisi un sniegto atbalstu skolēnu radošajā potenciālā!