Erasmus+ projekta “Matemātika visapkārt” aktivitāte Spānijā

2019. gada septembrī Rīgas 25. vidusskolas skolēni un skolas pedagogi uzsāka jaunu Erasmus+ projektu “Matemātika visapkārt”. Šajā projektā darbojās 5 valstis – Turcija, Itālija, Latvija, Grieķija un Spānija.

2021. gada septembrī Rīgas 25. vidusskolai bija iespēja turpināt projektu. Pirmā tikšanās pēc pandēmijas septembrī norisinājās Latvijā. Oktobrī latviešu komanda devās uz Grieķiju, taču 2022  gadā no 2. līdz 9. aprīlim skolas projekta grupa devās uz ilgi gaidīto noslēguma tikšanos Spānijā. Spānijas aktivitātes virstēma bija ”Mācamies matemātiku caur spēlēm”.

Jau agrā sestdienas rītā, 2.aprīlī, plkst. 5.00 no rīta tikāmies Rīgas lidostā. Mēs nelidojām taisnā ceļā uz Kordovu, bet gan uz Malagu, kur pavadījām vienu diennakti. Ar metro devāmies uz Malagas centru un tur iekārtojāmies viesnīcā. Kopā devāmies ekskursijā pa Malagas vecpilsētu, apskatījām: Malagas Katedrāli, Malagas ostu, Malagas amfiteātri un Malagas centru- “Pompidou” centru. Tā ir ēka, veidota no krāsainām stikla flīzēm. Tad mēs gājām uz Malagas pludmali. Neskatoties uz to, ka bija vētrains un viļņi bija ļoti lieli, puiši tāpat skrēja peldēties. Visas pastaigas laikā fotografējāmies. Dienas garumā, mēs baudījām labāko picu Spānijā, meksikāņu tradicionālo ēdienu “Quesadillas” un burgerus. Dažādu emociju pilni un neaizmirstamo skatu aizrauti, mēs devāmies gulēt, lai ātrāk pienāktu nākamā diena.

Mūsu otrā brauciena diena iesākās ar gardām brokastīm. Brīvajā laikā, devāmies apskatīt Malagas centru. Bija plānots, ka izbrauksim uz Kordovu plkst. 12.00, bet turku lidmašīnas aizkavēšanās rezultātā, izbraucām tikai 15.00 dienā. Mērojām 3 stundu garu ceļu līdz Kordovas pilsētai. Pēc nelielas atpūtas, devāmies meklēt kādu vietu, kur paēst. Pēc gardas maltītes, devāmies atpakaļ uz viesnīcu, taču netīšām apmaldījāmies un nokļuvām pie muzeja ar tādu pašu nosaukumu, kāds ir mūsu viesnīcai. Karmena mūs atrada un parādīja mums ceļu līdz viesnīcai. Vakarā satikām vēl vienu projekta dalībnieku no Spānijas, kopā parunājāmies, un tad jau devāmies gulēt.

Otrā diena Kordovā iesākās ar fantastiskām brokastīm agrā rītā. Šī diena bija veltīta Spānijas pilsētai - Seviljai. Pirmā vieta, kuru apskatījām bija ”Plaza de España” jeb Spānijas laukums Seviljā. Tā ir vieta, kur tika uzņemta filma ”Zvaigžņu Kari”. Redzējām skaisto strūklaku, kas novietota pretī ēkai. Pastaigājoties vēl skatījām mūzikas grupu un dejotāju, kura mums, skatītājiem, izpildīja spāņu nacionālo deju. Blakus Spānijas laukumam atrodas arī pils ar nosaukumu “Santa Cruz”. Santa Cruz ir viena no visskaistākajām pilīm, kuru mums bija iespēja apskatīt. Tā atgādina pili no Harija Potera filmas. Viens no pilsētas objektiem, ko apskatījām bija ”Iglesia del Salvador” jeb Seviljas baznīca. Mūsu uzmanība tika pievērsta baznīcas sienām, kuras ir izdekorētas ar apzeltītiem ornamentiem un figūrām - dažādiem rakstiem, eņģeļiem, cilvēkiem un dzīvniekiem. Pēc baznīcas mēs devāmies atpakaļ uz pili, kurā mērojām 32 stāvus, lai apskatītu Sevilju no augstāka skatu punkta. Lai gan ceļš augšup tornī bija nogurdinošs, tas bija tā vērts, jo skats uz pilsētu ir neaizmirstams un apburošs. Mūsu pēdējais apskates objekts šajā dienā bija Alka Zaras pils un tās dārzs. Pils dārza platība tik liela, ka mēs ik pa laikam viens otru paspējām pazaudēt. Ikviena siena, griesti, kupoli ir izsmalcinātiem rakstiem veidoti. Atrodoties pilī, mūs pārņēma sajūta, ka tas, ko redzējām, paliks mūsu atmiņā uz ilgiem laikiem. Noguruši, bet laimīgi, mēs devāmies atpakaļ uz viesnīcu.

Trešā diena Kordovā, izejot ārā no viesnīcas, iesākās skumji, jo tā bija lietaina. Diena bija veltīta matemātiskām spēlēm Kordovas skolas telpās. Lai gan spēles bija izaicinošas un laikietilpīgas, šis pasākums ļāva mums iepazīties un satuvināties ar citu valstu projekta dalībniekiem. Kad visi uzdevumi tika izpildīti, mūs gaidīja saklāts galds ar uzkodām un spāņu tradicionālo ēdienu Paella. Pēc pusdienām mēs devāmies atpakaļ uz viesnīcu.

Ceturtā diena Kordovā iesākās ar gājienu uz pili ”Palacio de la Merced". Atrodoties pilī, mums bija iespēja piedalīties internacionālajā matemātikas spēļu festivālā. Katra iepriekšveidotā komanda vadīja kādu noteiktu matemātikas spēli, kuru mēs spēlējām Kordovas skolas bibliotēkā dienu iepriekš. Pēc spēļu veiksmīgas vadīšanas, mēs devāmies ekskursijā pa pašu pili. Vakarā tikšanās ar spāņu un turku jauniegūtajiem draugiem.

Piektajā dienā Kordovā mums bija orientēšanās spēle pa pašu vecpilsētu. Sadalījāmies jau iepriekš izveidotajās komandās un devāmies uz pilsētu. Izmantojām telefonus, kuri rādīja mums norādes uz vietām, kurām jādodas. Apskates objektu vietās mums bija jāatbild uz jautājumiem, jātaisa komandu bildes un pat jādzied. Pēc spēles visi satikāmies pie Kordovas mošejas, kuru arī devāmies apskatīt. Gids mums pastāstīja par tās vēsturi, kā arī visādus nostāstus, piemēram, ja uzkāpsi uz grīdas plāksnītes, kurai ir uzzīmēta miroņgalva, tad tev visu mūžu neveiksies. Pēc ekskursijas pa mošeju, mums bija brīvais laiks, kuru pavadījām kopā ar saviem ārzemju draugiem.

Pēdējā diena Kordovā iesākās ar mūsu viesnīcā pēdējām, gardajām brokastīm. Tas bija agrs, bet saulains rīts. Mēs devāmies apmeklēt mazu, vēsturisku rajonu, vietu ar nosaukumu “Medina Azahara”. Nokļūstot tur, mums bija iespēja noskatīties īsu multfilmu, veltītu Medinas Azaharas vēsturei. Pati vieta ir izvietota kalnā, tāpēc ar autobusu devāmies kalnā un apskatījām to, kas ir saglabājies no ēkām līdz pat mūsdienām. Pilsdrupas bija saglabājušas savu skaistumu. Kopā ar projekta dalībniekiem fotografējāmies un devāmies uz Kordovas skolu. Skolā mums bija projekta noslēguma ceremonija. Spānijas skolas skolēni mums veltīja dziesmu un deju priekšnesumus. Ceremonijas beigās mums tika paradīts video ar visām bildēm un videoklipiem, ko veicām projekta laikā, kā arī tika pasniegti sertifikāti par piedalīšanos projektā. Pēc pasākuma, skolas āra teritorijā mūs sagaidīja uzklāts galds ar spāņu nacionālo ēdienu “Migas”. Vakarpusē mēs visi devāmies uz pēdējām kopīgām vakariņām Kordovas pilsētā. Atvadīties vienam no otra bija sarežģīti, jo mēs ļoti satuvinājāmies šīs nedēļas laikā. Ikviens vēlās saglabāt šo draudzību pat, ja dzīvojam dažādās pasaules valstīs. Mēs esam pateicīgi par šo iespēju piedalīties projektā, jo mēs redzējām Spānijas pilsētas, kuras tik ļoti atšķiras no mūsējām, iepazinām tās kultūru, cilvēkus. Un protams, vislielākā vērtība bija iepazīties ar citu valstu projekta dalībniekiem un veidot šīs neaizmirstamās atmiņas kopā.