Tiekoties 2018. gada maijā Polijā Erasmus+ programmas starptautiskās sadarbības pasākuma "S2S partnerships – howw to plan excellent Project for special achools” seminārā "Kā plānot un uzrakstīt teicamu projektu”, četru skolu pārstāvjiem no Igaunijas, Slovākijas, Ziemeļmaķedonijas un Latvijas radās ideja par kopīgu projektu, kurā risinātu aktuālu problēmu – skolēnu izaicinoša uzvedība.
Erasmus+ projekta "Kā tikt galā ar skolēnu izaicinošu uzvedību” pirmās aktivitātes notika Päikese skolā Pērnavā, Igaunijā, kas ir šī projekta koordinātorvalsts.
6. decembrī Rīgas Valda Avotiņa pamatskolas – attīstības centra pedagogi tika iepazīstināti ar kolēģu Silvijas Bērziņas, Veronikas Zēbergas, Anitas Pormales un Ivetas Miļevskas gūtajām atziņām un pirmās mobilitātes norisi Pērnavā. Partnerskola ir neliela, tajā mācās vidēji 45 skolēni. Agresivitāte, sevis savainošana, izaicinoša uzvedība ir tikai daļa no tā, ar ko sastopas šīs skolas skolotāji.
Mums bija iespēja iepazīties ar skolu, tās pieejamības iespējām, vērot skolotāju darba metodes matemātikas, mūzikas un mākslas stundās, jogas un dejas nodarbībās, darboties ar programmējamu robotu – Beebot, vērot terapijas nodarbības ar speciāli apmācītu suni. Igauņu kolēģu organizētās aktivitātes paplašināja mūsu kompetences darbā ar bērniem ar uzvedības traucējumiem, balstoties uz empātiju, savstarpēju saprašanos un cieņu.
Nākošā tikšanās notiks Slovākijā 2020. gada maijā.
Iveta Miļevska, projekta koordinatore Rīgas Valda Avotiņa pamatskolā – attīstības centrā