Piedaloties Erasmus + stratēģiskajā skolu partnerības projektā „Ilgtspējīgas prasmes 2032” (Sustainable skills 2032), kurš tika uzsākts 2016. gada septembrī, Rīgas 234. pirmsskolas izglītības iestādes pedagogiem ir bijusi lieliska iespēja apmeklēt izglītības iestādes Spānijā, Itālijā, Īrijā, Čehija, iepazīties ar izglītības programmām un metodēm katrā no skolām, kā arī diskutēt par izglītības sistēmu katrā no valstīm, iepazīstināt ar savu kultūru un ēdieniem, kā arī uzzināt daudz ko jaunu par citām kultūrām.
Noslēdzoties pieredzes apmaiņai Erasmus+ stratēģiskās skolu partnerības projekta „Ilgtspējīgas prasmes 2032” („Sustainable skills 2032”) ietvaros šī gada jūnijā Rīgas 234. pirmsskolas izglītības iestādes pirmsskolas skolotājām Valentīnai Ļešenkovai, Karīnai Bezručenko un mūzikas skolotājai Innai Voroņinai bija iespēja apmeklēt pamatskolu, kas realizē arī pirmsskolas izglītības programmu, Nīderlandes pilsētā Druten. Skola „IKC de Appelhof” ir uzsākusi strādāt, izmantojot IPC (International primary curriclum) jeb Starptautisko pamatskolas izglītības programmu, kuras galvenie trīs pamatpīlāri ir: koncentrēšanās uz mācīšanos, starptautiskā izpratne un tematiskā pieeja.
3 IPC mērķi ir šādi:
priekšmeta mērķi (zināšanas un prasmes par dažādiem mērķiem dažādos priekšmetos);
personiskie mērķi;
starptautiskie mērķi.
Balstoties uz IPC, skola ir izstrādājusi skolas plānu 2016.-2020. gadam, kurš ir pieejams katram skolēnam, skolotājiem, vecākiem un skolas viesiem. Plāns ir strukturēts un uzskatāmi attēlots (lūdzu skatīt attēlu pielikumā). Plāns sastāv no 4 virzieniem: mācīties, noteikt robežas, es esmu labs un tu arī esi, runā un dari.
Mobilitātes laikā skolotājām bija iespēja apmeklēt gan teorētiskās, gan praktiskās nodarbības, vērot bērnus mācību procesā, aprunāties gan ar pedagogiem, gan bērniem, kā arī vadīt mācību stundu, tikties ar Druten pilsētas mēru, apmeklēt eksperimentu centru Ixperium Nijmegen, kurā skolēnu grupām ir iespēja veikt dažādus eksperimentus un apgūt programmēšanas pamatus, izmantojot jaunākās tehnoloģijas.
Lielāko uzmanību piesaistīja jaunāko tehnoloģiju pielietošanas iespējas skolā, skola katram bērnam ir iegādājusies portatīvu datoru. Bērns, izmantojot savu identitātes karti var pieslēgties skolas aplikācijai, kurā ir visi mācību priekšmeti, mācību materiāli, testi, jaunākie paziņojumi un cita informācija.
Skolotājiem šī programma atvieglo gatavošanos mācību procesam, jo nepieciešamie materiāli un uzdevumi ir jau gatavi. Testos bērniem ir katram savs variants, skolotāja var sekot līdzi, kur bērns kļūdās un palīdzēt bērnam apgūt konkrēto mācību vielu. Bērniem nav iespējas „norakstīt” pareizās atbildes vienam no otra. Šī programma ir ļoti efektīva bērnu diagnostikā, programma spēj parādīt bērnu sasniegumus līknē jebkurā priekšmetā, analizējot jebkuru laika posmu: mēnesi, 3 mēnešus vai pus gadu. Datorprogramma iegādāta no izglītības ministrijas. Skola, iegādājoties arī portatīvos datorus, ir aprēķinājusi, ka ekonimiski izdevīgāks ir šāds risinājums nevis strādāt, izmantojot mācību grāmatas.
Iepazīstaties ar projektu projekta mājas lapā http://erasmusplusproject2.wixsite.com/skills
Informāciju sagatavoja Rīgas 234. pirmsskolas izglītības iestādes
projektu koordinatore L.Ozoliņa.