Jau trešo gadu Rīgas 193. pirmsskolas izglītības iestādes tradīcija ir no bagātīgām rudens dabas veltēm veidot Miķeļdienas rotu – mandalu.
Lai to paveiktu, visi iestādes bērni ar vecākiem un darbinieki atnesa dažādas dabas veltes – zīles, kastaņus, riekstus, puķes, čiekurus, pīlādžogas, mežrožu augļus, dārzeņus un augļus.
Šajā mācību gadā, runājot par gadalaiku izmaiņām, centāmies meklēt raksturīgāko katrā no tiem. Pirms Miķeļdienas kopīgi nolēmām izmantot dabas veltes, veidojot mandalu gadalaiku pulksteņa veidā. Pulksteņa vidū skolotājas izlika četrus gadalaikus, bet katras grupas izglītojamie turpināja veidot pulksteni un lika tam apkārt savas rudens ražas veltes.
Komunikācija notika latviešu valodā, attīstot izglītojamo kopības sajūtu par tautas tradīciju un nostiprinot rudens ražas velšu nosaukumus.
Mūzikas skolotāja, noilgojusies pēc radošuma izpausmes, ieviesa inovatīvu formu – foto zonu un vizuālas norādes, kuras ir pieejamas visiem dalībniekiem un vecākiem. Īpašs prieks un pārsteigums bija par foto zonu, kura bija noformēta, akcentējot tautas tradīciju un rudens veltes. Foto zonu apmeklēja un fotografējās vecāki ar bērniem.
Miķeļdienas pasākumā goda drēbēs tērpies ieradās arī atnāca pats Miķeļis un kopā ar bērniem dejoja, dziedāja un gāja tautas rotaļās. Pavadot Miķeļi, visi devās gājienā, skandinot tautas instrumentus apkārt ar rudens balvām izrotātam iestādes laukumam.
Pēc rotaļām Miķeļdienas gadatirgū varēja apskatīt iestādes darbinieku, bērnu un vecāku dažādo un bagāto darinājumu klāstu. Darinājumu gatavošana ģimenē sekmēja katra indivīda ticību savām spējām, apzināties ieguldītās pūles mērķa sasniegšanā, nostiprināja pārliecību, ka viņa veikums sniedz prieka un gandarījuma sajūtas sev un citiem. Darinājumus varēja iegādāties.
Visas sadarbības rezultātā bērni guva priekšstatu par zemi kā mūsu dārgumu, nostiprinājās sadarbības un līdzdalības prasme, pilsoniskās un atbildības jūtas, sekmēta padziļināta prasme runāt latviski, kopīgi ejot rotaļās un darbojoties.
Informāciju sagatavoja vadītājas vietniece (izglītības jomā) L.Martuženoka