Mācību gada izskaņā četri pedagogi no Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas un Rīgas 95.vidusskolas devās uz starptautiskām skolotāju mācībām robotikā Varšavas Tehnoloģiju universitātē (Polijā), kas tika organizētas Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta īstenotā Eiropas Savienības (ES) projekta “Robotikas artefaktu veidošana vidusskolēnu motivēšanai STEM karjeru izvēlei” (projekts) ietvaros.
Mācību laikā pedagogi piedalījās praktiskās nodarbībās, kurās apguva un praktiski konstruēja Arduino robotus dažādos grūtības līmeņos, izveidoja uzdevumu vadības programmas gan grafiskās programmēšanas, gan vārdiskā teksta simbolu valodā.
Pedagogi augstu novērtēja dalību šādā seminārā, uzskatot, ka ļoti vērtīgi ir apvienot pedagogu un uzdevumu veidotāju sadarbību kopīgos semināros, jo nereti uzdevumu veidotāji darbojas atrauti no skolas un galvenokārt ar īpaši motivētiem un talantīgiem jauniešiem. Atzinīgi arī tika novērtēts uzdevumu sadalījums vairākos grūtības līmeņos, kas ļaus diferencēt uzdevumus skolēniem ar dažādiem zināšanu līmeņiem vienā mācību stundā, saglabājot un veicinot skolēnu motivāciju uzdevuma izpildē. Tādējādi jauniegūtā pieredze noderēs pedagogiem īstenot kompetenču pieeju mācību saturā, jo ir aprobēts konkrēts mācību saturs, izstrādāti mācību un metodiskie materiāli un pilnveidota pedagogu profesionālā kompetence.
Projekts tiek īstenots ar ES Izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas Erasmus+ un Rīgas domes finansiālu atbalstu līdz 2021.gada aprīlim.
Projekta rezultātā tiks apmācīti 40 skolēni un 15 skolotāji Rīgā, izveidoti robotikas artefakti. Lai nodrošinātu projekta rezultātu ilgtspēju un veicinātu digitālās izglītības attīstību Rīgas skolās tiks izveidoti STEM klubi.
Šī publikācija atspoguļo tikai tās autoru viedokli, un Eiropas Komisijas atbalsts šīs publikācijas tapšanai nav uzskatāms par tās satura apstiprinājumu, un Komisija nekādā veidā neuzņemas atbildību par šeit ietvertās informācijas tālāku izmantošanu.