Tehnoloģijas interesē un piesaista mūsdienu bērnus, bet mūsu uzdevums ir jēgpilni tās iekļaut, īstenojot mācību procesu.
Esam patiesi priecīgi par Photon Robotu ienākšanu mūsu ikdienā. Tie ir lieliski palīgi pirmsskolas obligātā satura apguvē un sniedz plašākas iespējas tehnoloģiju izmantošanā.
Sekmīga mācību darba priekšnosacījums ir bērnu ieinteresēšana darbībai un uzmanības noturēšana. Roboti ar šiem uzdevumiem lieliski tiek galā. To iekļaušana rotaļnodarbībās ir iespēja mācīties un rotaļāties vienlaikus, attīstot loģisko domāšanu, problēmrisināšanas un sadarbības prasmes.
Roboti ir vadāmi no planšetes vai viedtālruņa ar aplikāciju palīdzību. Bērni aizrautīgi sper pirmos soļus robotikas un programmēšanas pasaulē - mācās tos kontrolēt, orientēties plaknē, plānot un prognozēt, dot tiem dažādas komandas. Ar robotu palīdzību var mācīties burtus un ciparus, veidot stāstiņus, atpazīt un raksturot emocijas, veikt rokas treniņus un vēl daudz, daudz ko citu.
Vienkāršākais, ko prot robots, ir mainīt ragu, acu krāsu un atskaņot dzīvnieku balsis. Arī paši mazākie jau ir iepazinušies ar robotu – izbūvējuši tam ceļu un kopā ar robotiņu atdarinājuši dažādas dzīvnieku balsis.
Izmantojot digitālās aptaujas rīku Mentimeter, bērnu vecāki tika aicināti dalīties ar idejām, kāds vārds piestāvētu robotam? Nu jau tiem ir doti vārdi – Villijs, Mailo un Bella.
Tehnoloģijas turpina attīstīties, tādēļ ir jāatrod veidi un pieejas kā tās izmantot, kā noderīgu instrumentu mācību darbā. Nenoliedzami, tas ir jauns izaicinājums pedagogiem, bet neviltots prieks un sajūsma bērniem.
Izsakām pateicību RVP IKSD par iespēju mācības padarīt aizraujošākas!
Informāciju sagatavoja: Līga Ozola, Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Kamolītis” vadītājas vietniece.