Vienu aukstāko februāra nedēļu Rīgas 193. pirmsskolas izglītības iestāde veltīja saviem vismazākajiem draugiem – putniem.
Sākumā nostiprinājām zināšanas par ziemu un dzīvo un nedzīvo dabu šajā gada laikā. Veidojām sapratni par februāri kā sniegotāko un aukstāko ziemas mēnesi.
Bērniem, redzot putnus iestādes laukumā un pastaigu vietās, radās jautājums par to, kā norit putnu dzīve ziemā un par to, kā cilvēks palīdz putniem.
Lai zinātu atbildi, mēs vērojām, klausījāmies, skatījāmies TV, enciklopēdiju par putniem un attēlus, pētījām putnu atstātās pēdas sniegā, izpaudāmies mākslas jomā.
Lūdzām vecākus brīvajā laikā vērot ar bērniem putnus, pievērst uzmanību putnu izskatam, uzvedībai ziemas laikā un pabarot tos.
Ciešā sadarbībā ar vecākiem, iestādes darbiniekiem un bērniem, atbilstoši viņu varējumam, tika pagatavotas putnu barotavas. Par barības pietiekamību bija atbildīgi paši bērni. Šo uzdevumu viņi veica ar prieku un atbildību.
Bērni izteica piedāvājumu vēl kaut kādā veidā iepriecināt putnus. Bērnu intereses vadīti, sākām meklēt internetā idejas un ieraudzījām, ka ideja ar piekarinātiem ziemas dekoriem ir interesanta.
Veicot sarunas ar bērniem un apskatot internetā redzamo ziemas dekoru, radās ideja papildināt to ar ziemas dāvanu putniem. Šī ierosme bija par pamatu radošai sadarbībai.Mēs aicinājām vecākus iesaistīties ziemas dāvanu sagatavošanā putniem ledus dekoru noformēšanai, izmantojot kaltētas un saldētas ogas, augļus, graudus, sēkliņas, u.c. Atsaucība bija ļoti liela.
Lai darinātu ziemas dāvanas, bērni izmantoja vienreizējos šķīvīšus, kurus caurumoja, lika dekorus un cienastu. Darbs notika visu nedēļu pastaigas laikā. Kad dekors bija noformēts, tajā tika ieliets ūdens. Šogad ziema mūs lutināja, un ūdens ātri sasala.
Šādi darināti un piekarināti dekori mūsu iestādes laukumā pie koku zariem bija ziemas dāvana putniem. Kad sals sāks mazināties un ūdens traukā izkusīs, bērni varēs vērot sava darba rezultātu – pabarot savus mazos draugus – putnus.
Veiktā darba rezultātā, bērni ir paaugstinājuši savu sadarbības prasmi, sekmējuši atbildību, atsaucību un jūtu veidošanos. Vēlēšanās palīdzēt mazākajiem grūtajos ziemas apstākļos visiem sniedza prieku, lepnumu un gandarījumu par paveikto.
Informāciju sagatavoja: Rīgas 193. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniece (izglītības jomā) L.Martuženoka