Darba pienākumi
Pasniedzēju- mentoru loma un funkcijas:
Projekta ietvaros pasniedzējs-mentors (turpmāk - mentors) attiecībās ar izglītojamo primāri veic skolotāja lomu, t.i. mentors strukturēti sniedz zināšanas un izglītojamajam palīdz attīstīt digitālo risinājumu un biežāk ikdienā izmantoto digitālo rīku izmantošanas prasmes mācību tēmu sarakstā iekļautajos jautājumos. Mentors izglītojamajam izskaidro principus, parāda ceļu un atbalsta izglītojamo apgūto zināšanu patstāvīgā pielietošanā praksē. Mentors ir pieejams izglītojamajam nodarbību laikā, lai palīdzētu un atbildētu uz izglītojamā jautājumiem, t.sk. izglītojamajam saskaroties ar jaunu, nestandarta situāciju digitālo risinājumu izmantošanā. Mentora uzdevums ir nevis šo situāciju atrisināt izglītojamā vietā, bet iemācīt un iedrošināt izglītojamo šādu situāciju vai tai līdzīgas iemācīties risināt patstāvīgi.
Mentoram jāspēj izglītojamajam mācību procesā nodrošināt jaunu informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) zināšanu nodošanu un atbalstu prasmju apgūšanā strukturēti, saprotami, vienkāršā un skaidrā valodā, rēķinoties ar izglītojamā personību (izglītības līmeni, sociālo pieredzi, digitālajām prasmēm un kognitīvām spējām u.c.) individuāli.
Galvenie pienākumi:
Nodrošināt mācības pašvaldību iedzīvotājiem digitālo pašapkalpošanās prasmju kompetenču attīstībai klātienē vai tiešsaistē ar mentora atbalstu:
- piedalīties VARAM organizētajās mentoru mācībās un pasākumos (reizi ceturksnī);
- mācības plānotas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem grupās (8 – 15 dalībnieki katrā);
- grupas 3 līmeņos: 1) iesācēji - bez digitālo prasmju priekšzināšanām; 2) ar minimālām digitālo prasmju priekšzināšanām un 3) ar digitālo prasmju priekšzināšanām;
- mācību ilgums katram līmenim 8 akadēmiskās stundas;
- jābūt vēlmei un iespējai strādāt dažādos darba laikos (individuāli vienojoties ar pašvaldību - rīts, diena, vakars), lai nodrošinātu elastīgu un pieejamu mācību laiku dažādām iedzīvotāju grupām);
- uzņemties līdzatbildību par iedzīvotāju iedrošināšana un motivēšana mācīties un pabeidzot mācību līmeni iegūt apliecinošu sertifikātu;
- līdzdarboties gatavojot Projekta atskaites, pārskatus u.c. ziņojumus par Projekta mācību aktivitāšu norisi un rezultātiem.
- sadarboties ar Rīgas valstspilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departamenta speciālistiem, lai nodrošinātu sekmīgu Projekta īstenošanu.
Prasības kandidātiem
Mentoram nepieciešamās kvalifikācijas prasības:
1. Pabeigta vidējā vai vidējā profesionālā izglītība;
2. Pieredze pieaugušo mācību vadīšanā vai mentora darbā ar pieaugušajiem (piemēram, lekciju un nodarbību vadība augstskolās vai koledžās, formālo vai neformālo mūžizglītības kursu pasniegšana, interešu izglītības nodarbību vadība, mentora, personīgās izaugsmes trenera (kouča) vai brīvprātīgā darba pieredze nevalstiskās organizācijās);
3. Mācību programmu saturam atbilstošas tehniskās zināšanas – nepieciešama izpratne par mācību tēmu aprakstā iekļautajiem digitālajiem risinājumiem, pieredze un labas prasmes to lietošanā;
4. Valsts valodas zināšanas augstā (vismaz C1) līmenī;
5. Angļu valodas zināšanas vidējā (vismaz B1) līmenī (lai spētu izskaidrot IKT pamatterminus un palīdzētu apgūt iemaņas, izmantot tos digitālos rīkus un risinājumus, kas nav latviešu valodā);
6. Augsta līmeņa komunikācijas un sadarbības prasmes (saziņa dažādu sociālo grupu izglītojamajiem (ar dažādu izglītības līmeni, sociālo pieredzi, kā arī cilvēki ar invaliditāti.), īpaši nozīmīgas spējas attiecībā uz starppaaudžu komunikāciju);
7. Spēja veicināt līdzcilvēku labsajūtu un socializēšanās iespējas;
8. Spēja sniegt citiem atsauksmes un ieteikumus mācību procesā apgūstamo tēmu kontekstā;
9. Spēja saglabāt mieru un skaidrību, risinot sarežģītus un neviennozīmīgus jautājumus savstarpējā komunikācijā;
10. Emocionālās inteliģences pamatelementi - spēja saklausīt, izprast atšķirīgu personību komunikāciju un to dzīves situāciju, kā arī spēt piemērotā, cieņpilnā un izglītojamā izpratni veicinošā formā reaģēt saziņas procesā;
11. Sociālo problēmu risināšana, spēja izmantot savas kompetences sabiedrības labā;
12. Dezinformācijas atpazīšana, kā arī spēja nodot šīs zināšanas izglītojamajam.
Piedāvājums
Mentora atalgojums EUR 25 par vienu akadēmisko stundu pirms nodokļu nomaksas.
Līguma termiņš ne vēlāk kā līdz 31.03.2026.
Piezīmes
Pašvaldība informāciju par katru atlasīto mentora kandidātu kontaktinformāciju (vārdu, uzvārdu, e-pasta adresi un kontakttālruni) nodos VARAM, lai kandidātus varētu izvērtēt un iekļaut personības un prasmju testēšanas grupā.
VARAM izvērtēs iesūtīto kandidātu atbilstību atlases prasībām. Tie kandidāti, kas būs atbilstoši atlases kritērijiem, e-pastā saņems personīgu uzaicinājumu, kurā tiks ietverta individuāla saite uz personības un digitālo prasmju testu. Kandidātiem būs jāveic 20-30 minūšu garš tiešsaistes personības un prasmju tests.
Nedēļas laikā pēc testa veikšanas VARAM pašvaldībai nosūtīs testu rezultātus par piedāvātajiem kandidātiem, kuros būs izvērtēta to atbilstība mentora lomai.
Pašvaldības ar izvēlētajiem un atbilstošajiem kandidātiem noslēgs līgumu, lai varētu uzsākt mentoru mācības un mācību īstenošanu pašvaldībā.
CV un izglītību apliecinošo dokumentāciju līdz 02.08.2024. ieskaitot nosūtīt elektroniski Rīgas valstspilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departamentam uz e-pastu diksd@riga.lv. Informācija pa tālr. 67037912.
Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Rīgas valstspilsētas pašvaldība (Rīgas valstspilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departaments). Adrese Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539; elektroniskā pasta adrese riga@riga.lv.
Personāla atlases nolūks ir noteikt atbilstīgāko no pretendentiem, ar kuru pašvaldība var nodibināt darba tiesiskās attiecības.
Plašāka informācija par pretendenta personas datu apstrādi pieejama Noteikumos par personāla atlases privātuma politiku.