Multimediāla monoopera «Cilvēka balss. Telefons»

Multimediāla monoopera «Cilvēka balss. Telefons»

Izcilā operdīva Sonora Vaice ar multimediālo monooperu «Cilvēka balss. Telefons», kas nupat saņēma augstāko apbalvojumu klasiskās mūzikas žanrā - «Lielo Mūzikas balvu» kategorijā «Gada uzvedums», 11. maijā plkst.19.00 viesosies Rīgā, VEF Kultūras pilī. Šajā izrādē pirmo un pagaidām vienīgo reizi piedalīsies orķestris diriģenta Jāņa Stafecka vadībā.

Jānis Stafeckis (attēlā) ieguvis maģistra grādu simfoniskā orķestra diriģēšanā Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, studējot pie Andra Vecumnieka un Mārtiņa Ozoliņa, kā arī papildinot zināšanas Viļņas Mūzikas un teātra akadēmijā pie Juoza Domarka. Kopš 2012.gada ir Rēzeknes kamerorķestra diriģents. Ar orķestri «Sinfonia Concertante» pirmatskaņojis vairākus latviešu komponistu jaundarbus. Sadarbojies arī ar orķestri «Rīga» un Liepājas Simfonisko orķestri. Viņam izveidojusies veiksmīga sadarbība arī ar  Latvijas Operetes teātri fondu: 2019.gadā viņš debitēja operetes žanrā, stājoties pie diriģenta pults Franča Lehāra operetes «Jautrā atraitne» iestudējumā. Jāpiebilst, ka J. Stafecki par savu asistentu uzaicinājis lieliskais latviešu diriģents Ainārs Rubiķis – Berlīnes Komiskās operas mākslinieciskais vadītājs. J. Stafeckis ir kontrabasu grupas koncertmeistars kamerorķestrī «Sinfonietta Rīga», iepriekš muzicējis Rīgas kamermūziķu un Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra sastāvā, kā arī orķestros Norvēģijā, Igaunijā un Lietuvā. Līdzās kontrabasa spēlei Jānis bieži manāms ārpus akadēmiskās mūzikas skatuves, koncertējot kopā ar ansambļiem «Brokastis četratā», «Tango sin Quinto» un «Positive Jazz» trio sastāvā.

Atgādināsim, ka Džankarlo Menoti monoopera «Telefons» ir tapusi pagājušā gadsimta vidū, kad tehnoloģijas telefona veidolā ienāk aizvien vairāk mājās un kļūst par aizraujošu nodarbi mājsaimniecēm. Vieglā un komiskā stāsta galvenā varone Lusija ir tik aizņemta ar telefonsarunām, ka nepamana līgavaini, kurš atnācis viņu (Lusiju) bildināt. Pēc vairākām stundām bezcerīgas gaidīšanas viņam nekas cits neatliek, kā doties uz telefona būdiņu un bildinājumu izteikt pa telefonu. Savukārt Frensisa Pulenka monoopera «Cilvēka balss» ir eksistenciāli skaudrāka – iestudējums gan ar humoru, gan dziļi filozofiski atklāj sievietes jūtu, ilgu un domu pasauli, rosina pārdomas par dzīves vērtībām, jēgu un mums dotajām iespējām.

«Cilvēka balss. Telefons» ir Sonoras Vaices debija režijā. Viņa meistarīgi apvienojusi aktierspēles un sarežģītas vokālās partijas izpildījumu ar savu, meistarīgu rokrakstu iezīmējošu režiju. Operetes teātra iestudējuma vizuālo koncepciju – scenogrāfiju, kostīmus un video – veidojusi starptautiski pazīstamā multimāksliniece Ineta Sipunova, kuras radītā skatuves vide un multimediālās projekcijas izcili bagātina filmēto tēlu un solistu Sonoras Vaices (soprāns) un Naura Indzera (baritons) saspēli uz skatuves, atklājot ekspresīvu un piesātinātu sievietes iekšējo pasauli.

Operetes teātra iestudējuma «Cilvēka balss. Telefons» pirmizrāde notika 2021. gada 30. jūlijā Alūksnes pilsētas svētkos. Iestudējums tapis ar Rīgas domes atbalstu.

Biļetes uz izrādi var iegādāties «Biļešu paradīzes» kasēs un internetā: https://www.bilesuparadize.lv/lv/performance/21950

Foto: Andrejs Vasjukevičs

Informāciju sagatavoja: Elza Hlevicka, Operetes teātra sabiedrisko attiecību speciāliste; e-pasts: sarunas@operetesteatris.lv

www.operetesteatris.lv, https://www.facebook.com/OperetesTeatris


Sonora Vaice (soprāns) un Nauris Indzeris (baritons)