2025.gada 5.martā Rīgas 273.pirmsskolas izglītības iestādē viesojās Latviešu valodas aģentūras multiplikatore, grāmatas un metodiskā materiāla līdzautore Inese Eglīte ar pedagogu tālākizglītības programmu „Bērnu literatūra latviešu valodas apguvē pirmsskolā”.
Lasīšana ir pamats turpmākajām skolas gaitām. Lasītprasme veidojās no visām valoddarbības elementiem - runāšanas, klausīšanās, rakstīšanas un lasīšanas.
Būtiski akcentēt, ka nozīmīga ir bērna pirmā “satikšanās” ar lasāmo tekstu. Lai veicinātu lasītprasmes veidošanos, bērnam sākotnēji jāuztver lasīšana kā izklaide, nevis kā kārtējais pienākums, kas obligāti jāpilda. Pirmsskolas pedagoga atbildība- veidot lasītrosinošu mācību vidi, nodrošinot iespējas bērnam attīstīt lasītprasmi.
Apzinot situāciju pārejas procesā uz Vienotu skolu, tika meklēti partnerību sadarbības iespējas.
Rīgas 273.pirmsskolas izglītības iestādes konsultatīvais centrs sadarbībā ar Rīgas pirmsskolas izglītības “Blāzmiņa” konsultatīvo centru vērsās Latviešu valodas aģentūrā ar lūgumu palīdzēt izprast kā bērnu literatūras izmantošana var sekmēt valodas apguvi pirmsskolā.
Kā rezultātā Rīgas 273.pirmsskolas izglītības iestādē viesojās Latviešu valodas aģentūras multiplikatore, grāmatas un metodiskā materiāla līdzautore Inese Eglīte ar pedagogu tālākizglītības programmu „Bērnu literatūra latviešu valodas apguvē pirmsskolā”. Kursa ietvaros bija iespējams padziļināti izprast, kā pedagogs var palīdzēt bērniem mācīties saprast tekstu, dažas ierosmes lasītrosinošās mācību vides veidošanai pirmsskolā, kā arī smelties jaunajās idejās. Par Latvijas bērnu lasīšanas ieradumiem un tendencēm sarunājamies ar Inesi Eglīti, kas ne tikai dalījās savā pieredzē, bet ļāva ieskatīties bērnu grāmatu daudzveidībā, turklāt, īpašu vērību pievēršot literatūras mācību saturam un tā izvēles kritērijiem. Savukārt Rīgas pirmskolas izglītības iestādes “Rūķītis” pirmsskolas skolotāja Oļesja Ščeglova un grāmatas “Ronēns Grejs un viņa draugi” autore pastāstīja, ka grāmata satur piecus terapeitiskus stāstus, kuros galvenais varonis ronēns Grejs iekļūst dažādās bērnam pazīstamās situācijās un sastopas ar emocijām, kuras piedzīvojam arī mēs.
Paldies Olgai Šibanova, Inese Eglītei un Latviešu valodas aģentūrai par tik saturīgu, jēgpilnu un emocionālu kopā būšanu.
Jana Buboviča, Rīgas 273.pirmsskolas izglītības iestādes konsultatīvā centra vadītāja