Foruma dalībnieki vērtē projektu “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”

Īstenojot valsts izvirzīto kompetenču izglītības iedzīvināšanu skolās un Eiropas Sociālā fonda projektu “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, 10. maijā Latvijas Universitātes Zinātņu mājā notiks forums “Veiksmes stāsti ceļā uz rītdienas izaicinājumiem: no prakses uz lietpratību”, kurā skolotāji dalījās pieredzē, prezentēja skolas veiksmes stāstus, stāstīja par projekta izaicinājumiem un skolu jauno ikdienu.

Projekta veiksmes stāsti, kurus Foruma dalībnieki uzskata par vērtīgiem, lai ieviestu arī citās (savās) skolās:

  • pedagogu palīgu piesaiste sākumskolas klasēs, kas veicināja kvalitatīvāku mācīšanos un sniedza būtisku atbalstu bērniem ar mācīšanās grūtībām, kā arī vecināja kvalitatīvāku mācību procesu kopumā;
  • mācību satura un valodas integrētās apguves (CLIL) metodika (svešvalodu integrēšana citu mācību priekšmetu saturā), kas veicināja ne tikai veiksmīgu mācību procesu, bet skolotāju grupu sadarbību starp svešvalodu skolotājiem un citu priekšmetu skolotājiem;
  • sadarbība ar pievienoto vērtību un dažādu sadarbības partneru iesaistīšana ārpusstundu aktivitāšu īstenošanā meklējot jaunu inovatīvu interešu izglītības piedāvājumu, aktvitātes un formas. Kas palīdzēja dažādot ikdienas mācību procesu, iepazīt un izmantot ne tikai savas iestādes, bet arī interešu izglītības iestāžu un citu sadarbības partneru pielāgoto materiāli tehnisko bāzi, sniedza katra audzēkņa individuālu atbalstu un attīstību, kā arī veicināja individuālo izaugsmi un interesi par mācību procesu kopumā.
  • projekts kopumā veicināja skolas pedagogu komandas darbu un vienoto procesa plānošanu un vadību;
  • pedagogiem bija iespēja izmēģināt dažādas darba metodes, kļūdīties un atrast veiksmīgāko darba formu, mācoties kopā ar bērniem;
  • projekts deva iespēju atrast un realizēt jaunas idejas, ieviest inovatīvās programmas, radīt savus uzskates līdzekļus, spēles un mācību procesa atbalsta materiālus;
  • veiksmīgas skolu praktiskie darbi, spēles;
  • projekta ietvaros bija iespēja papildināt mācību metodisko bāzi, iegādājoties lego robotikas komplektus, dabaszinību un ķīmijas eksperimentu komplektus, didaktiskās un matemātikas spēles u.c.’

“Kopumā projekts radīja lielāku izpratni un redzējumu par jaunā mācību satura ieviešanu, radīja pārliecību par skolu gatavību rītdienas izaicinājumiem, kā arī lepnumu par savu kolēģu darbu”, izvērtējot līdz šim padarīto, saka projekta ārpusstundu aktivitāšu koordinatore, Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Sporta un jaunatnes pārvaldes Sporta un interešu izglītības iestāžu nodaļas Interešu izglītības programmu vadītāja Inga Sidorčika–Boboviča.

 

Galerijas