Rīgas skolu pedagogi Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektā «Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai» tikās forumā «Tehnoloģijas vakar, šodien, rītdien. Quo vadis?». Forums notika 27. februārī un tika organizēts sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti.
Pēc foruma dalībnieki dalījās pieredzē par iegūto, par idejām ikdienas mācību darba dažādošanai pamatizglītības posmā.
Bērnu un jauniešu centra "Daugmale" interešu izglītības metodiķe, kultūras pasākumu organizatore Iveta Eihe domā, ka veiksmīgi bija izvēlēta foruma norises vieta Rīgas Tehniskās universitātes telpās, tādējādi foruma dalībniekiem radot iespēju iesaistīties vienā no sešām dažādu jomu meistarklasēm RTU pasniedzēju vadībā.
“Uzslava RTU pasniedzējai Vitai Brakovskai tematikā “Praktiskais radošums katrā no mums, inovatīvā domāšana ārpus rāmjiem, tehnoloģiskais progress, prasmes, kas nepieciešamas nākotnē”. Lieliska pasniedzēja ar neordināru domāšanu, kura spēja aizraut jebkuru zālē sēdošo foruma dalībnieku ar savu neparastumu, patiesumu un ieinteresētību tematikas izklāstā, liekot katram klausītājam iesaistīties.”
Rīgas 64.vidusskolas skolotājs Edgars Zīverts uzskata, ka “forums deva iespēju satikties ar kolēģiem un redzēt, kā viņiem veicas, kā arī praktiski darboties meistardarbnīcās, atsvaidzinot zināšanas (man par elektronikas vienkāršumu un unikalitāti). Radās domas par sadarbošanās nepieciešamību un dažādu mācību materiālu iepirkšanu. Jādzīvo ar domu: nesarežģī, lai nenobiedētu, bet padari skolēniem arī sarežģītu procesu vienkārši pieejamu.”
“Tehnoloģiju ietekme visās dzīves sfērās un nepārtraukti augošais informācijas apjoms rada pārmaiņas pedagogu ikdienā, un šo pārmaiņu plūsmā atrodas arī skolēni. Tehnoloģiju lietojums sākas arvien agrākā vecumposmā un skolotājam ir jāprot šis process virzīt pareizā gultnē. Foruma dalībnieki varēja iepazīt mūsdienīgākas metodes, kā to darīt, atzīst Inga Korņejeva, Bērnu un jauniešu centra "Daugmale" interešu izglītības metodiķe. “Man, kā izglītības metodiķim, bija svarīgi atrast metodes un paņēmienus, kā motivēt pedagogus inovatīvai darbībai, nebaidoties pielietot tehnoloģijas ikdienas darbā. Foruma laikā es atradu atbildes uz saviem jautājumiem, kādā veidā nepieciešams attīstīt digitālo inteliģenci – sociālo, emocionālo un kognitīvo prasmju kopumu, kas ļauj indivīdiem pielāgoties digitālās pasaules prasībām, komunicēt, risināt problēmas un strādāt ar informāciju.”
Forumā ar savām prezentācijām par projektā iegūto, jaunievedumiem, inovatīviem risinājumiem un darba formām uzstājās Rīgas 64. vidusskola, Rīgas 10. vidusskola, Rīgas 95.vidusskola, Rīgas Angļu ģimnāzija, Rīgas Imantas vidusskola un Rīgas Mūzikas vidusskola.
“Ļoti interesanti bija uzklausīt atšķirīgos skolu pārstāvju ziņojumus par viņu pieredzi, ieviešot skolā modernās tehnoloģijas - katrs no tiem bija tik atšķirīgs, bet viegli uztverams, jo ziņojumi nebija gari, bet koncentrēti, pārdomāti un uzskatāmi,“ domā Sanita Zīverte, Rīgas Jauno tehniķu centra izglītības metodiķe. “Bija interesanti uzklausīt arī Airisas Šteinbergas viedokli par mūsdienīgu mācību procesu un tehnoloģiju vietu tajā.”
Mākslinieciskās jaunrades centra "Praktiskās estētikas skola" direktora vietniece Jana Šķerberga, secina, ka visas runātāju prezentācijas lika aizdomāties: “Vai manā iestādē rit mūsdienīgs darba process? Vai mēs atpazīstam un novērtējam mūsdienu digitālās kultūras audzēkņu modernos prātus? Vai mūsu mācīšanas metodes saskan ar populārākām mūsdienu tendencēm izglītībā?”
Sniegt kaut dažas atbildes uz šiem jautājumiem bija foruma organizatoru - Zanes Doniņas (projekta koordinatore, RDIKSD Izglītības pārvaldes Vispārējās izglītības skolu nodaļas galvenā speciāliste), Ingas Sidorčikas-Bobovičas (projekta koordinatore, RDIKSD SJP Interešu izglītības programmu vadītāja) - mērķis.
"Kopumā foruma dalībniekiem bija iespēja gūt plašāku redzējumu par praktisko radošumu, inovatīvo domāšanu ārpus sev iezīmētiem rāmjiem, domāt un runāt par tehnoloģisko progresu un tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā, domāt par audzēkni mūsdienu mācību procesā, nepieciešamajām prasmēm nākotnē, kā arī gūt praktiskus padomus no RTU mācību spēka par tehnoloģiju izmantošanu, integrēšanu ikdienas mācību procesā īpaši mācību darba dažādošanai pamatizglītības posmā.
Foruma dalībnieki pauda viedokli, ka dalība forumā radīja lielāku pārliecību par skolu gatavību tehnoloģijām atvērtam mācību procesam, kā arī radīja izpratni par ikdienā ieviešamām metodēm un darba formām. Profesionālo lektoru vadībā skolotāji atzina esošā procesa pozitīvo virzību, guva lielāku pārliecību, ka tehnoloģijas nav nesasniedzamas un ikviens ir spējīgs radīt, vadīt un ieviest inovācijas.
Foruma dalībnieku “lifta” runās bija patiesi noderīgie veiksmes stāsti, ko daudzi klātesošie atzīmēja, kā mūsdienīgu jaunievedumu, ko labprāt izmēģinātu savās skolās. Kopumā dzirdētais radīja lielāku izpratni un redzējumu par jaunā mācību satura ieviešanu. Arī nākamajā projekta posmā, skolas plāno turpināt iesāktās aktivitātes un aprobēt jauniegūto pieredzi, domājot ilgtermiņā."