Garīgās veselības veicināšana pirmsskolā

19. februārī Rīgas pirmsskolas izglītības iestāde “Madariņa” un Konsultatīva centra psihologi aicināja Kurzemes rajona pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju vietniekus un metodiķus, kā arī pedagogus sazināties tiešsaitē Microsoft Teams platformā, lai pārrunātu, kā labāk attīstīt pirmsskolēnu sociālās un emocionālās prasmes.

Plānojot mācību procesu, svarīgi ir ņemt vērā katra bērna individuālās attīstības īpatnības un vajadzības, lai attīstītu bērna sociālās un emocionālās prasmes, kas ietver sevis, savu emociju, domu un uzvedības apzināšanu, spēju saprast citus un veidot pozitīvas attiecības.

Izglītības psihologs Inga Supe stāstīja par sociāli emocionālo mācīšanos pirmsskolā un prezentēja PROMEHS izstrādāto programmu “Garīgās veselības veicināšana izglītības iestādēs”, kas pašlaik tiek aprobēta. Tā ir pirmā garīgās veselības veicināšanas programma, kas izstrādāta sadarbojoties pētniekiem, zinātniskām apvienībām un izglītības politikas veidotājiem no 7 Eiropas valstīm: Grieķijas, Horvātijas, Latvijas, Maltas, Portugāles un Rumānija. Latvijas universitātes darba grupā strādā arī Inga Supe.

Izglītības psihologs Ineta Andermane akcentēja pirmsskolēna individuālās attīstības īpatnības un vajadzības.

Izglītības psihologs Sintija Vilde stāstīja par  atbalstu un tā veidiem pirmsskolas iestādes pedagogiem.                                                        

Sarunas dalībnieki secināja, ka:

*Viss sākas ar attieksmi, pozitīvu emocionālo fonu un ieklausīšanos bērnos!
*Nekad nesteidziniet bērnu, viņš šo ceļu iet vienu reizi - ļaujiet tam visu ieraudzīt!
*Bērni atspoguļo vecākus; atspoguļojot laimīgus vecākus, bērni paši jūtās laimīgi!
*Bērni ved mūs sev līdzi - viņiem ir jāpalīdz, nevis jādara tā, kā mums ir vieglāk!
*Neiespējami sagatavot pedagogus augstskolas periodā visiem izaicinājumiem, ar kuriem viņi sastapsies savā darbā, tāpēc jāturpina izzināt, mācīties un paplašināt savu profesionālo prasmju klāstu visas savas profesionālās darbības laikā.

Sarunā piedalījās vismaz 70 dalībnieki, jo pie viena datora klausījās un prezentācijas skatījās vairāki pedagogi, ievērojot epidemioloģiskās drošības noteikumus.

Informāciju sagatavoja Rīgas 46. pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja Aiga Meņģelsone