Meklē risinājumus projekta īstenošanai ārkārtas situācijas laikā

Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestāde “Austriņa” sadarbībā ar Latvijas Universitāti meklē risinājumus ārkārtas situācijas laikā, lai  īstenotu ES izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas Erasmus+ projekta "Pirmsskolas vides nodrošinājums bērna kompetences veicināšanai" (Teaching learning spaces competence from early childhood education) darba plāna uzdevumus. 

Lai gan ārkārtas situācija ir ienesusi savas korekcijas un ir nācies atcelt pieredzes apmaiņas braucienu uz Iasi (Rumānija) un skolotāju tālākizglītības kursu programmas modelēšanas darbus klātienes tikšanās laikā ar kolēģiem no Turcijas, Portugāles un Rumānijas, jāatzīmē, ka pašlaik projekta noteikti uzdevumi, tādus kā izglītības iestāžu vides nodrošinājuma pilnveidošana - sensoro materiālu un mācīšanās darot, apgūstot zināšanas, prasmi un veicinot pozitīvas attieksmes veidošanos praktiskā pieredzē, kā arī praksē ieviešot inovatīvas mācīšanās metodes bērniem vecumā līdz 10 gadiem.

Laika posmā no 2020. gada 1.marta līdz 2020. gada 1. septembrim Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestādē “Austriņa” ir paredzēts izveidot divas baskāju takas un jaunus sajūtu pilnveides dārzus. Pašlaik remontstrādnieki veic baskāju takas karkasa gatavošanas un uzstādīšanas darbu, tiek vākti dabas materiāli, veidotas jaunas dārzeņu un ziedošo augu dobes. Bērni, kuri apmeklē pirmsskolu, piedalās samteņu sēšanā, tomātu, kabaču, gurķu un ķirbju stādu audzēšanā. Pilnveides darbi notiek arī grupas vidē, gan interešu centru ziņā, gan veidojot runājošu sienu īpašus sienas paneļus, kurus izvieto bērnu augumam un acu skatienam atbilstošā augstumā. Esam atraduši arī interaktīvās tāfeles veiksmīgāku izvietošanas vietu, lai katrs pedagogs varētu aktīvāk lietot tehnoloģijas ikdienas darbā.

Ir plānots iegādāties jaunus puķu podus dabas centru uzlabošanai, āra sajūtu dārzā veidot vēja zvanu kompozīcijas, nodrošināt rokdarbu, gleznošanas un gaismas galdu lietošanas iespējas āra vidē. Ir padomā uzlabot dzīves apstākļus mīļdzīvniekiem, bruņurupucis Olivers saņems lielāku  un atbilstoša apgaismojuma terāriju. Jau šobrīd ir izveidotas divas dabas estētikas telpas abās iestādes ēkās un izmēģināta keramikas darbu apdedzināšanas krāsns. Kompetences pieejas ieviešanas darbi ir cieši saistīti ar bērna pašvadītas mācīšanās, sadarbības un atbildības sekmēšanu. Tieši tāpēc abās iestādes teritorijās tiks izvietoti koka kubuliņi ūdens savākšanai, lai bērni patstāvīgi varētu veikt augu apliešanas darbu un norūdīšanās procedūras.

Informāciju sagatavoja Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestādes “Austriņa” vadītājas vietniece, projekta vadītāja Agrita Tauriņa.