Noslēdzies spēļu projektu konkurss skolēniem

Noslēdzies konkurss “Dizaina darbi”, kurā skolēni tika aicināti iesūtīt idejas un maketus pašu gudrotām un izgatavotām spēlēm. Konkursa  mērķis ir rosināt skolēnus iepazīt dizainu un izmēģināt savus spēkus dizaina projekta izstrādē. Konkursu “Dizaina darbi” jau otro gadu organizē Mākslas izglītības centrs TRĪS KRĀSAS, atbalsta Valsts kultūrkapitāla fonds.

Aicinājumam izmēģināt savus spēkus spēļu izveidē atsaucās skolēni, izstrādājot un iesniedzot vairāk kā 30 spēļu projektus, no kuriem žūrija izvēlējās piecus labākos. Strādājot individuāli vai kopā, skolēniem bija jāveic secīgi uzdevumi - jāizstrādā spēles ideja, jāizgatavo spēles prototips un jāveic spēles testēšana, dokumentējot procesu rakstiski, fotogrāfijās un video.

Spēļu autori idejas spēlēm meklējuši gan interpretējot jau esošas spēles, gan atceroties savu pieredzi, spēlējoties ar draugiem vai apgūstot kādu jaunu tehnoloģiju. Spēles «Kas meklē, tas atrod» autors Ričards Strazdiņš  savu spēles ideju izdomājis, atceroties mākslas skolas pieredzi: «Ideja radās, atceroties uzdevumu - zīmuļu statīvu - sunīti, kuru pirms diviem no koka veidoju mācību stundā «Darbs materiālā». Redzot kokapstrādes darbnīcā esošos materiālus - koka latas un mēbeļu tapiņas, radās ideja, kā šos materiālus var pārvērst par spēli.»

Testēšana, pārbaudot spēles funkcionalitāti, ir bijusi izšķiroša, lai spēle būtu interesanta ne vien tās autoram, bet arī citiem. Eduards Mežgailis darbu pie spēles «Mašinērija» testēšanas komentē šādi: «Sākumā taisīju līdzenu braucienu, bet tas likās garlaicīgi, tāpēc trasi pārveidoju par kalniņu. Testēšanas laikā atklājās, ka uzvarētāja auto dažkārt iesprūst tunelī, tāpēc izdomāju pacēlumu galu. Lai auto pēc nobrauciena nepazustu, apakšā paliku džema spainīti. Pašas spēles testu veicu ģimenē, bija liela spriedze par uzvaru un arī liela jautrība. Patika gan mazajam brālim, gan vecākiem un arī man pašam. Šodien spēlēsim atkal.»

 Konkursa darbus vērtēja dizaineri Inga Zotova, Toms Mūrnieks, Liene Jākobsone. Paredzēts, ka pēc konkursa noslēguma ikviens iesniegtā projekta autors individuāli saņem žūrijas komentāru, tā mērķis – vērst uzmanību uz katra projekta veiksmēm, trūkumiem, kā arī sniegt praktiskus padomus jaunajiem dizaineriem, kā projektu uzlabot. Žūrija, vērtējot spēles, akcentēja dizainam raksturīgus aspektus - ilgtspēju, funkcionalitāti, piemērotu materiālu izvēli, kā arī asprātīgus risinājumus un spēlēšanas prieku. Toms Mūrnieks, Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabrikas projektu vadītājs, komentējot  konkursā iesūtīto spēļu projektus, izteica atziņu, ka “labākie konkursa darbi ļāva raisīties domām kādi soļi būtu sperami, lai spēles ideju pārnestu reālā produktā – spēlē”.

Konkursa veiksmīgākie autori balvā saņems Solid Wood Gifts spēles kopā ar novēlējumu turpināt gudrot un īstenot  “dizaina darbus” arī turpmāk! Konkursa laureātu darbi un žūrijas komentāri ievietoti mājas lapā www.triskrasas.lv.

Projektu atbalsta Valsts kultūrkapitāla fonds.

Sagatavoja: Ilze Kupča, Mākslas izglītības centrs TRĪS KRĀSA. www.triskrasas.lv

ķ