Skolotāji nodarbības laikā

Publicitātes attēls

Noticis seminārs skolotājiem, kuri strādā ar jauniebraucēju vai Ukrainas civiliedzīvotāju bērniem

Skolēnu brīvlaika nedēļā, 22. oktobrī, Dārzciema vidusskolas metodiskais centrs darbam ar jauniebraucējiem aicināja skolotājus, kuri strādā ar jauniebraucēju un Ukrainas civiliedzīvotāju bērniem uz semināru par latviešu valodas apguves veicināšanas metodēm dažādos mācību priekšmetos.  

Seminārā nodarbības vadīja Dr. Paed. Ieva Margeviča-Grinberga, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes asociētā profesore un vadošā pētniece.  

Nodarbību laikā lektore piedāvāja ieskatu gan jaunākajās neirozinātnes atziņās valodu apguvē, gan rosināja domāt par mācīšanās trauksmi, ar kuru saskaras jauniebraucēji, kuri ienāk mūsu skolās. Skolotāji nereti sūdzas par motivācijas trūkumu, tādēļ, ņemot vērā pieredzi Vācijā, Slovēnijā un Igaunijā, tika apskatīti dažādi risinājumi, kā veidot skolēnu atbalsta modeli ar dažādiem atbalsta līmeņiem. Profesore rosināja ņemt vērā skolēna atšķirīgo mācīšanās pieredzi, veidojot skolēna profilu un izstrādājot individuālo plānu. Vērtīgi bija padomāt un iepazīties ar piemēriem par otrās valodas apguves stratēģijām un to, kā tās tiek iedzīvinātas mācību priekšmetu stundās.  

Profesore, daloties pieredzē par ārvalstu metodēm darbā ar jauniebraucējiem, uzsvēra vizualizāciju un materiālu daudzveidīgu izmantošanu – piktogrammu, kartīšu veidošanu. Nodarbību laikā skolotājiem bija arī iespēja uz brīdi iejusties skolēnu lomā, izmēģinot metodes, ar kuru palīdzību tiek apgūta pilnīgi nezināma valoda.

Semināra trešajā daļā pedagogi dalījās pieredzē par to, kas izdodas darbā ar jauniebraucējiem un kas sagādā grūtības.  

Atsauksmēs skolotāji atzinīgi novērtēja lektores pieredzi un zināšanas, bagātīgo metožu klāstu un praktiskos ieteikumus. Satikšanās ar kolēģiem un pieredzes apmaiņa motivēja un iedvesmoja izmēģināt jaunas atbalsta metodes.