Projekts “Darīt kopā II”

Projekts “Darīt kopā II”

2020. gada 22. oktobrī Rīgas 19. vidusskola (skolotājas Lolita Maderniece  un Jana Stuģe) un Rīgas 33. vidusskola (skolotāji Irina Zaharova un Dmitrijs Kapusta) uzsāka dalību British Council pārstāvniecības Latvijā un Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskā centra sadarbības kopprojekta “Darīt kopā II” (“Building Trust through Collaboration II”) ievadpasākumā Latvijas Nacionālajā bibliotēkā.

Tajā ar 4 Latvijas pašvaldību Izglītības pārvalžu uzaicinājumu piedalījās 12 skolu skolotāji no Viļānu novada, Ludzas novada, Rīgas un Pierīgas (Stopiņu novads) latviešu un mazākumtautību skolām, veidojot skolu sadarbības pārus.

Projekta mērķis ir uzlabot sadarbību starp latviešu un mazākumtautību skolām, izglītojot dažādu mācību priekšmetu skolotājus un 8. vai 9. klašu skolēnus par reālās dzīves problēmrisināšanas metodēm vietējā kopienā/novadā.

Laika posmā no 2020. gada novembra līdz 2021. gada janvārim skolotājiem bija iespēja iesaistīties attālinātos semināros, lai iemācītos dažādas metodes, kā apzināt problēmu loku vietējā kopienā, kā plānot problēmu risināšanas gaitu un piedāvāt to risinājumus. Februāris bija laiks, kad skolotāji praksē sāka izmantot savas zināšanas un idejas, iesaistot abu skolu skolēnus, tiekoties Zoom platformā, tikšanās reizēm dodot nosaukumu: “Darīt kopā – Bolderājas brālība”. Skolotāja Lolita Maderniece Rīgas 19. vidusskolas mājas lapā raksta:

“Laiks komandā iekļaut skolēnus, un pirmais uzdevums ir iepazīties un izplānot projekta pasākumu. Žēl, ka šī Rīgas 19. vidusskolas un Rīgas 33. vidusskolas skolēnu tikšanās ir virtuāla. Mēs esam tik dažādi... Un tomēr tik līdzīgi… Rīgas 33.vidusskolas un Rīgas 19. vidusskolas talantīgie, muzikālie un sportiskie skolēni pierādīja, ka arī iepazīšanās tiešsaistē (paturējām prātā pašreizējo situāciju) var norisināties veiksmīgi un aizraujoši!”

Savukārt Rīgas 33. vidusskolas skolotāji saka:

“3. februāra tikšanās Zoom platformā bija atzīšanās mīlestībā mūsu apkaimei, tās dabai un vēsturiskajam mantojumam. Vēlreiz pārliecinājāmies, cik labi mūsu skolēni pamana smalkas detaļas. Bieži vien bērni pievērš savu uzmanību tam, par ko mēs, pieaugušie, savā  ikdienas steigā nemaz nedomājam. Skolēni savos darbos varēja parādīt, kuras vietas mūsu apkārtnē viņiem ļoti patīk un kurām ir nepieciešama īpaša uzmanība un uzlabojumi. 17. februāra tikšanās Zoom platformā skolēniem deva iespēju attīstīt savu radošumu. Viņu idejās, kolāžās un fotogrāfijās mēs redzējām ļoti interesantus, amizantus un vērienīgus risinājumus teritorijas labiekārtošanai. Un, kas zina, varbūt drīz mūsu jaunā paaudze parādīs sevi profesionālajā darbībā un spēs realizēt dažas no šīm brīnišķīgajām idejām.” Bolderājas vietas, kuras skolēniem patīk, un  idejas teritorijas uzlabošanai var apskatīt fotogrāfijās. Ceram, ka šīs idejas kādreiz īstenosies!

Ieguvumi  projektā “Darīt kopā II” ir vairāki. 33. vidusskolas skolotāji projektā apgūto “Mazo soļu metodi” jau izmanto mācību procesā. Skolotāja Lolita Maderniece ir ievērojusi, ka attiecības ar skolēniem ir kļuvušas personīgākas un neformālākas. Abu skolu skolotāji ir izveidojuši kopēju What’s up grupu un ir priecīgi, ka var sazināties jebkurā laikā, pārrunāt gan ar projektu saistītās lietas, gan arī domāt un plānot, ko kopā vēl darīt. Ļoti ir uzlabojušās skolotāju digitālās prasmes, vēl vairāk, domājot par orientēšanās trases izveidi “Zudusī un atrastā Bolderāja”, skolotāji patstāvīgi ir atraduši aplikāciju Action Bound, iemācījušies to izmantot, lai kopā ar skolēniem padarītu to publiski pieejamu. 

No mazām idejām un soļiem top lielais – tas, par ko mēs sapņojam un ceram!

Galerijas