2020. gada rudenī kārtējo reizi norisinājās akcija “Pasaules lielākā mācību stunda”, kas vienoja skolotājus un skolēnus no visas pasaules.
Šogad vienotās stundas tēma bija “Pandēmija kā portāls no pagātnes uz nākotni”. Ceļojums no vecās pasaules un jauno, kur varam izvēlēties, ko ņemt līdzi ceļasomā uz jauno dzīvi pēc pandēmijas.
Rīgas 21.vidusskolas 4.a klase arī iesaistījās Pasaules lielākajā mācību stundā, vizualizējot savu dzīvi un pasauli pēc pandēmijas. Skolēnu diskusijās un pārdomās parādās, kā viņus ietekmējušas attālinātās mācības un kā tehnoloģiskais progress mums palīdzēs apturēt pandēmiju. Ar ko nodarbojas zinātnieki un ārsti pandēmijas laikā, kādi atklājumi farmācijas jomā drīzumā sagaida pasauli. Vai pasaules karantīna varētu sekmēt labvēlīgas klimata pārmaiņas?
Pēc diskusijām un pārdomām skolēni vizualizēja savas idejas par dzīvi pēc pandēmijas radošos darbos. Radošo darbu ekspozīcija atrodas skolas pirmā stāva gaitenī.
Rīgas 21.vidusskolas 4.a klases skolēni dabaszinību stundā meklēja pasaules globālās ekoloģijas problēmas risinājumu
Ekoskolu Rīcības dienu 2020 ietvaros Rīgas 21.vidusskolas 4.a klases skolēni dabaszinību stundā meklēja pasaules globālās ekoloģijas problēmas risinājumu.
Pašlaik uz Zemeslodes trūkst saldūdens resursi. Šīs problēmas iemesli ir visdažādākie – globālā sasilšana, iedzīvotāju skaita un ūdens patēriņa pieaugums, līdz ar to, saldūdens izmantošanas apjoms palielinās. Saldūdens trūkums vienlaicīgi ietekmē vairākas sfēras, tā ir gan lauksaimniecība, gan rūpniecība, enerģijas piegāde un transports. Saldūdens trūkums skar arī bioloģisko daudzveidību un ūdens kvalitāti.
Lai novērstu šo problēmu, ir jāpanāk efektīva ūdens izmantošana un taupīšana.
Aktīvi iekļaujoties kompetenču pieejā un īstenojot mācību saturu, 4.klases skolēni, domājot un darot, uzzināja, kā efektīvi savākt un izmantot lietus ūdeni no mājas jumta.
Darbnīcas ietvaros, skolēni modelēja lietus ūdens novadīšanas sistēmu, kas ne tikai novērš ūdens tecēšanu no jumta un sienu mitrināšanu, bet arī kalpo kā papildus ūdens resurss.
Tomēr, lai izmantotu savākto lietus ūdeni, piemēram, piemājas lauksaimniecībā, to nepieciešams attīrīt. Ūdeni no liekiem piemaisījumiem var attīrīt filtrējot, tāpēc skolēni izgatavoja daudzslāņu ūdens filtru no dabas resursiem: oglēm, akmentiņiem, koka skaidiņām, smilts.