Rīgas 25. vidusskolas skolotāji apgūst zināšanas ĢIS Erasmus+ projektā Beļģijā

Publicitātes attēls

Rīgas 25. vidusskolas skolotāji apgūst zināšanas ĢIS Erasmus+ projektā Beļģijā

Februāra sākumā trīs Rīgas 25. vidusskolas skolotāji turpināja mācības ĢIS Erasmus+ projektā Brigē, Belģijā, Sint-Lodewijkscollege.

Mācību galvenais mērķis: ĢIS metožu un paņēmienu iekļaušana mācību procesā dažādos mācību priekšmetos, lietojot ArcGIS. Šīs mobilitātes laikā tika gatavoti kompetenču pieejai izglītībā atbilstoši mācību plāni. Turpinājās darbs pie vienotas, jebkuram skolotājam pieejamas digitālas platformas izveides.

Mācības notika mobilitātes ietvaros Sint-Lodewijkscollege Brigē.

Skolotāji mobilitātes laikā iepazinās arī koledžas darbu, vēroja mācību stundas. Skolai ir arī liela bibliotēka, kurā glabājas vērtīgas, gadsimtiem senas kartes, atlanti, enciklopēdijas. Brīvajā laikā neizpalika arī Briges kultūrvērsturiskās vides iepazīšana.

Mācības vadīja universtitāšu mācībspēki no Londonas, Saragosas universitātēm. Mobilitātē piedalījās partneri no skolām Turcijā, Rumānijā, Beļģijā.

Pirmajā dienā katra valsts prezentēja savu veikumu darbā skolā ar ArcGis. Rīgas 25. vidusskolas skolotāji oktobrī realizēja vides izpētes projektu, kurā izmantoja ArcĢis. Projektā piedalījās sākumskolas, pamatskolas un vidusskolas skolotāji: matemātika, valodas, ķīmija, fizika, ģeogrāfija. Projektā tika izpētīta Ķengaraga vide, analizēti ūdens, augsnes paraugi. Projekts tika novērtēts atzinīgi.

Mācību pēdējā dienā mobilitātes dalībnieki dalījās ar paveikto, prezentējot savus mācību stundu plānus, izvērtējot ĢIS metožu lietošanu sasaistē ar ģeogrāfiju, matemātiku, programmēšanu, datorzinībām. Mācību plānus izvērtēja pasniedzēji un kolēģi.

Apgūtās metodes un zinības tālāk tiek izmantotas darbam savās skolās. Mācību priekšmetu skolotāji tiek iepazīstināti ar ĢIS metožu lietošanu, integrēšanu jebkurā mācību priekšmetā.

Skolā izveidota darba grupa kopā ar skolēniem, realizējot jaunu projektu, kurā tiek iesaistīti dažādu mācību priekšmetu skolotāji, izmantotas zināšanas par ArcĢis lietošanu praksē.

ĢIS attīstību sekmē svarīgas informācijas dažādās jomās, ieskaitot datorzinības, datubāžu sistēmas, grafiskās informācijas apstrādi un attālināto datu ievākšanu.

Inguna Gustava, Rīgas 25. vidusskolas matemātikas skolotāja