Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestādē “Austriņa” dalās ar pieredzi konferencēs un svinēs Austras vārda dienu

Agrita Tauriņa uzstājas konferencē “Bērnu agrīnās attīstības novērtēšana – ceļvedis bērnu atbalstam”

Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestādē “Austriņa” dalās ar pieredzi konferencēs un svinēs Austras vārda dienu

Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestādē “Austriņa” var palepoties ar aktīvu dalību konferencēs un projektu pieredzē.

Tā nu ir sanācis, ka 16. februārī mēs par pirmsskolas darbu esam snieguši labās prakses piemērus Latvijas Universitātes 82. starptautiskajā zinātniskajā konferencē, kura notika, lietojot ZOOM platformu. Sirsnīgs paldies iestādes pedagogiem, kuri īsteno kompetences pieeju gan apvienota vecuma, 4-7 gadīgu bērnu grupās, gan arī cītīgi strādā ar pašiem jaunākajiem iestādes bērniem.

Pateicoties Latvijas Universitātes profesorei Tijai Zīriņai, kuru prasmīgi rada teorētisko pamatojumu, mums izdevās sniegt saistošu prezentāciju par tematu "Pedagogu darba izaicinājumi pirmsskolā pārejas uz mācībām valsts valodā apstākļos".

Savukārt, 29. februārī mūsu iestādes pieredzes stāsts izskanēja nozīmīga projekta zinātniski praktiskā konferencē “Bērnu agrīnās attīstības novērtēšana – ceļvedis bērnu atbalstam”. Mēs piedalījāmies diskusiju grupā par tematu "Pirmsskolas izglītības iestādes aktuālās problēmas darbā ar bērniem, kuriem identificējamas speciālās vajadzības. Pašreizējās situācijas analīze".

Tika meklēti risinājumi par šādiem aktuāliem jautājumiem:

  • Kā notiek sadarbība izglītības iestādei ar sociālā dienesta un medicīnas darbiniekiem iekļaujošās izglītības jautājumu risināšanā?
  • Kāda ir izglītības iestādes darbinieku (tai skaitā asistentu, aukles bērna socializācijas nodrošināšanai) un vecāku informētība par bērnu ar īpašām vajadzībām iekļaušanu vispārizglītojošā programmā?
  • Kā norit bērna ar īpašām vajadzībām situāciju izzināšana, rekomendācijas un atzinumu īstenošanas darbs?
  • Kādi ir pieejamie speciālisti, atbalsta personāls iestādē un ārpus tās, lai nodrošinātu atbalsta un korekcijas darbu bērniem ar īpašām vajadzībām?
  • Kāds ir pedagoģiski medicīniskās komisijas darbs un normatīvajos dokumentos noteiktie pasākumi iekļaujošās izglītības īstenošanai?

Visi grupu dalībnieki bija vienoti viedoklī, ka ir nopietns pamatojums atbalsta personāla amata vienību palielināšanai izglītības iestādēs un arī konsultatīvajos centrs, kā arī normatīvajos dokumentos veikt grozījumus, lai bērns ar īpašajām vajadzībām saņemtu ne tikai izvērtējumu vai atzinumu, bet tiktu nodrošināts atbalsta personāls un korekcijas darbs.

Mūsu iestāde dalījās pieredzē par to, kādas darbības šobrīd ir jāpaveic, lai ieviestu jaunas amata vienības. Konkrēti, kā iestādes darbā piesaistīt izglītības psihologu vai mākslas terapeitu, pedagoga palīgu valsts valodas apguvei. Mēs to esam paveikuši, un kaut vai nelielās slodzēs darba apjomā. Ir jāatzīmē, ka, pateicoties Ingai Krūmiņai, Agnesei Kolmanei un Lindai Šimkus, iekļaujošās izglītības īstenošana norit daudzreiz veiksmīgāk, jo ir profesionāls atbalsts un notiek intensīvs darbs.

5. martā Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestādes “Austriņa” svinēs vārda dienu, priecāsies par darbiem, kuri izdodas ar katru dienu labāk, tomēr gribam atzīmēt, ka veiksmes stāsta pamats ir ne tikai darbiniekI, bet noteikti bērnu vecāki, kuri, kā tika runāts konferencē, ir tilts, kas vieno izglītības iestādi ar informāciju, rekomendācijām, ko vecāks saņem no speciālistiem -  medicīnas darbiniekiem, un ar kādu atbalstu ģimene tiek nodrošināta, griežoties pēc palīdzības sociālajā dienestā. Ja šis nozīmīgais tilts ir stiprs, tad sistēma strādā, bet, ja tā nav, tad tiltam steidzami ir nepieciešami balsti. Par to tad mēs kopā visi esam atbildīgi.

Informāciju sagatavoja Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestādes “Austriņa”  vadītāja A. Tauriņa