Rīgas 84. vidusskolai iniciatīva “Latvijas skolas soma” palīdz iepazīt Mārtiņdienas tradīcijas

Rīgas 84. vidusskolai iniciatīva “Latvijas skolas soma” palīdz iepazīt Mārtiņdienas tradīcijas

7. un 8. novembrī Rīgas 84. vidusskola ielūkojās “Latvijas skolas somā”. Un ko skolēni tur ieraudzīja? Lielisku iespēju uzzināt par Mārtiņdienas tradīcijām, ar kurām iepazīstināja Rīgas Latviešu Biedrības folkloras komisijas “Sprīdīša skola”.

Mūzikas nodarbībā skolēni dzirdēja stāstījumu un skaņu demonstrējumu ar dažādiem mūzikas instrumentiem – kokli, vijoli, dūdām un citiem pūšamajiem instrumentiem.  

Izzinošajā nodarbībā “Sprīdīša skolas” draugi iepazinās ar Mārtiņdienas tradīcijām. Skolēniem tika demonstrēti dažādi uzskates materiāli  –  labība, salmu maskas, lelles, rakstaini cimdi.

Veidošanas darbnīcā tika darināts tradicionālais rotājums – puzurs. Katrs skolēns izgatavoja vienu elementu, pēc tam tika izveidots viens liels “klases puzurs”. 

Rotaļu nodarbībā skolēni dziedāja, dejoja, rotaļājās, spēlēja dažādas spēles, maskojās. Rotaļās bērnu sejās varēja pamanīt patiesas emocijas un nesamākslotu prieku. Pasākuma beigās visas klases pulcējās kopā un vienojās kopīgos dančos.

Liels paldies Rīgas Latviešu Biedrības folkloras komisijas “Sprīdīša skolai” par jauko pasākumu.

1. un 2. klašu skolēnu atziņas
Ja atļautu neizvēlēties vienu darbošanos, kas patika vislabāk, tad daudzi teica: "Viss patika".
Bet, mazliet padomājot – visvairāk patika:

  • “Man patika gatavot puzurus , es tiešām neticēju, ka mums tas izdosies.”
  • “Es eju mūzikas skolā, man interesē mūzika, tāpēc man ļoti patika mūzikas nodarbībā iepazīsties ar instrumentiem”.
  • “Man patika, ka visa klase kopā dzied un dejo”.
  • “Man patika, kā skolotāja spēlēja bungas”.
  • “Man patika senās latviešu rotaļas ar pārģērbšanos”.
  • “Man patika dancot ar čigānieti”.
  • “Priecājos saņemt riekstus”.
  • “Mana mamma arī ada – mums rādīja tik skaistus, rakstainus cimdus”!
  • “Patika, ka daudz stāstīja par Mārtiņdienu”.
  • “Visvairāk mani pārsteidza, kā spēlē dūdas”.
  • “Es priecājos, ka pats varēju izgatavot puzuru”.
  • “Man patika, ka visi kopā dejoja, patika skatīties cik skaisti dejo mūsu klases audzinātāja”.

Galerijas