Rīgas Valda Avotiņa pamatskola – attīstības centrs ir pabeidzis īstenot pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas

Rīgas Valda Avotiņa pamatskola – attīstības centrs ir pabeidzis īstenot pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas

Jau otro gadu Rīgas Valda Avotiņa pamatskola – attīstības centrs īsteno  Izglītības un zinātnes ministrijas un Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta mācību pakalpojumu sniegšanu pedagogu profesionālās kompetences pilnveidi aktivitātes ,,Metodiskais atbalsts iekļaujošās izglītības aspektu nodrošināšanai skolēniem ar dažādiem (mācīšanās, valodas, redzes, dzirdes, jauktiem attīstības, garīgās un smagas garīgās attīstības) traucējumiem”  ietvaros.

Programmu mērķis ir radīt iespēju Rīgas un Rīgas plānošanas reģiona vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem paaugstināt nepieciešamās zināšanas un profesionālo kompetenci darbam ar izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem, sniegt ieteikumus sākumskolas un pamatskolas pedagogiem izglītojamo intelektuālās attīstības pedagoģiski psiholoģiskajā izvērtēšanā vai pedagoģiskā procesa plānošanā un vadīšanā, tādējādi palīdzot vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem realizēt iekļaujošās izglītības procesu.     

Tika piedāvātas divas pedagogu profesionālas kompetences pilnveides A programmas 8 stundu apjomā.    

1. programma ,,Izglītojamā ar mācīšanās traucējumiem intelektuālās attīstības psiholoģiski pedagoģiskā izvērtēšana periodā no 7 līdz 12 gadu vecumam” un 2. programma ,,Pedagoģiskā procesa plānošana un vadīšana izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem”. Klausoties Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes psiholoģijas maģistres Maijas Dūkas un docentes Rasmas Vīgantes lekcijas, iepazīstoties ar Rīgas Valda Avotiņa pamatskolas – attīstības centra direktores pedagoģijas maģistres Irīdas Jansones un direktores vietnieces izglītības jomā pedagoģijas maģistres Raimondas Zeidmanes pieredzi, vērojot 23 pedagogu stundas 1. – 9.klasēs:

angļu valoda -  Ilga Kalniņa un Iveta Miļevska,
ārstnieciskā vingrošana - Anita Pormale,
bioloģija - Irina Antonova,
ētika - Marija Duboveca,
fizika - Valdis Kalniņš
ģeogrāfija - Ludmila Jakovļeva,
latviešu valoda - Vita Bladiko, Rasma Bogdanova, Aija Jezerska, Uldis Veihmanis
logopēdija - Aiga Ancāne, Irēna Kalniņa
matemātika - Jolanta Dzintara, Regīna Vjatere,
mūzika - Aiva Līduma, Inga Pekša,
sociālās zinības - Silvija Bērziņa, Veronika Zēberga,
sports - Aigars Bicāns,
Latvijas un Pasaules vēsture -  Elita Care-Bobinska, Inguna Zaharova,
vizuālā māksla - Līga Jukša,
risinot kopā ar psihiatri Ilzi Pelni-Bērziņu, psihologu Ivetu Damrozi-Zommeri problēmsituācijas, un uzklausot metodiķes, pedagoģijas maģistres Anniņas Arbidānes ieteikumus par individuālajiem izglītības programmas apguves plāniem, pedagogi apguva praktiskas metodes un paņēmienus mācību organizēšanā izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem.        

Rezultātā 60 vispārējās izglītības iestāžu pedagogi no 20 Latvijas novadiem, kopskaitā 133 dalībnieki, paaugstināja profesionālo kompetenci darbā ar izglītojamajiem, kuriem ir mācīšanās traucējumi, tā nodrošinot iekļaujošās izglītības īstenošanu.

Gunta Maslovska, pedagoģijas maģistre, Rīgas Valda Avotiņa pamatskolas attīstības centra direktores vietniece metodiskajā darbā