STEAM sinerģijas pilotprojekts Rīgas Jauno tehniķu centrā

STEAM sinerģijas pilotprojekts Rīgas Jauno tehniķu centrā

Rīgas Jauno tehniķu centram šis pavasaris sākās ar jaunu izaicinājumu -  dalību skolu un interešu izglītības iestāžu STEAM sinerģijas pilotprojektā. Bauskas ielā 88 un Struktūrvienībā “Dabaszinību skola” Ernestīnes ielā 8A jaunajā pilotprojektā iesaistījās un aktīvi darbojās Rīgas Angļu ģimnāzijas un Arkādijas vidusskolas 7.klašu skolēni un arī pedagogi.

Pilotprojekta aktīvā fāze sākās 4. martā centra struktūrvienībā “Dabaszinību skolā”, dabaszinību interešu izglītības skolotājas Madaras Kalnietes un Valērijas Vorobjovas vadībā Arkādijas vidusskolas skolēni pilnveidoja zināšanas par tādām tēmām kā: Augu veģetatīvās pavairošanas veidi un atšķirības dažādiem augiem (pavairošana, izmantojot lapas begonijām un sukulentiem – to atšķirīga audzēšana); Augu pavairošanas iespējas dažādos substrātos – priekšrocības un trūkumi (ūdenī, augsnes maisījumā, kūdrā, perlītā, vermikulītā, keramzītā). Protams, bija uztraukums, kā veiksies, kā sastrādāsimies, atzīst pilotprojekta skolu un interešu izglītības centru pedagogi. Tagad, kad pirmais posms aiz muguras, visiem ir skaidrs un saprotams, ka šī sadarbības forma ir nozīmīgs atbalsts mācību procesa apguvē gan skolēniem, gan skolotājiem. Skolēni ar prieku piedalās praktiskajās nodarbībās siltumnīcās un tehniskajās laboratorijās, kur vide, pedagogu dedzīgums un aizrautība palīdz nostiprināt un praksē pielietot skolā gūtās zināšanas un, protams, iegūt arī jaunas. Par šo kopdarbu priecājās gan abu iestāžu pedagogi, gan audzēkņi.

Gan pilotprojekta skolēniem, gan visiem centra pulciņu audzēkņiem ikdienā ir iespēja iepazīt arī retus augus, kas aug siltumnīcās: Ir izveidotas tematiskas ekspozīcijas kā: gaisaugi, bromeliādas, orhidejas, sukulenti, aroīdi, jeb ārumi, kur  var pamanīt arī dažus retus augus. Skolēni apgūst dažādus augu pavairošanas veidus, piedalās stādu audzēšanā arī dārza vajadzībām.

“Īpaši interesanti pie mums ir: Jērikas roze, kas ir dinozauru laikmeta augs un aug bez saknēm, sausuma laikā aizveroties ciešā bumbā, bet saskarē ar mitrumu - atveras; garšīgā monstera, kurai briest jauni augļi ar banānu, ananāsu un zemeņu piegaršu; papaija, kas zied vienlaikus un ražo augļus; monstera dubia, kas kāpelē pa mitro sienu ar cieši piekļautām lapām; kautrīgā mimoza, kas aizver lapiņas no pieskārieniem un vēja vibrācijām un daudz kas cits” – saka pilotprojektā iesaitsītā centra dabaszinību jomas interešu izglītības skolotāja un Rīgas pilsētas vides interešu izglītības metodiķe - Madara Kalniete.

Rīgas Jauno tehniķu centrā Bauskas ielā 88 pilotprojekts sākās 20. martā inženierzinību jomā, interešu izglītības skolotāju: Kristīnes Mičules (arduino un robotikas proramma), Viktora Rošonoka (lidmodelisma un reķešu modelisma programma) un Jāņa Rage-Raģis (Tehniskā modelēšanas un konstruēšanas/trases automodelisma) vadībā Rīgas Angļu ģimnāzijas 7.klašu skolēni apguva tādas tēmas kā: Enerģija, iegūšana, uzkrāšana, pielietošana (tvaika dzinējs un gumijas motors); Kā pārnes iedarbību un vada ierīci (servo motors un gaismas sensors); Aerodinamikas izpēte telpu lidmodeļu lidojumiem, aprobēšana praksē. Jā, darbs bija intensīvs, izzinošs un vajadzīgs gan skolēniem, gan pedagogiem.

“Šī gada ietvaros Rīgas Jauno tehniķu centrā nodarbības pilotprojekta ietvaros noslēgtas, ieplānotās programmas aprobētas. Taču pārējos trīs centros (Pārdaugavas Bērnu un jauniešu centrs "Altona", Tehniskās Jaunrades nams "Annas2", Bērnu un jauniešu centrs "Daugmale") un 5 skolas (Rīgas 69. pamatskola, Rīgas Igauņu pamatskola, Ziemeļvalstu ģimnāzija, Rīgas 49. vidusskola, Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola) nodarbības vēl notiek pilnā sparā un aktīvi plānotas saturs nākamajam mācību gadam, lai jaunajā mācību gadā atsāktu Skolu un interešu izglītības iestāžu STEAM sinerģijas pilotprojektu ar jaunu sparu, tas jau būs turpinājums ar labu pieredzi un izdošanos!” Rīgas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departamenta, interešu izglītības programmu vadītāja Inga Sidorčika-Boboviča.

Par šo pilotprojektu ir pozitīvas atsauksmes gan no skolēniem, gan pedagogiem, jo pamatotā darbībā visi ir ieguvēji. 

Plašāk par pilotprojektu iespējams uzzināt šeit.

Galerijas