Bērns, turoties pie sievietes rokas, cenšas uzkāpt pa baļķi

Publicitātes attēls pexels.com

Tiešsaistes nodarbības vecākiem par bērnu audzināšanas jautājumiem

Rīgas domes Labklājības departaments aicina pirmsskolas vecuma bērnu vecākus apmeklēt tiešsaistes nodarbības par dažādām tēmām, kas saistītas ar bērnu audzināšanu.

Tuvākās lekcijas notiks:

  • 26. februārī “Kā stresu piedzīvo bērns”
  • 27. februārī “Kāpēc bērns melo”
  • 28. februārī “Vecāka ietekme bērna audzināšanā un attīstībā”
  • 29. februārī “Kā vadīt sarunu ar bērnu par intīmiem jautājumiem”
  • 25. martā “Kā stresu piedzīvo bērns”
  • 26. martā “Kāpēc bērns melo”
  • 27. martā “Vecāka ietekme bērna audzināšanā un attīstībā”
  • 28. martā “Kā vadīt sarunu ar bērnu par intīmiem jautājumiem”
  • 3. aprīlī “Kā stresu piedzīvo bērns”
  • 3. aprīlī “Kāpēc bērns melo”
  • 3. aprīlī “Kā vadīt sarunu ar bērnu par intīmiem jautājumiem”

Lekcijas lasa Mg.psych. Laila Kalniņa.

Lekcijā “Kā stresu piedzīvo bērns un kā izprast bērna vajadzības, veidojot atbalstošu vidi? Ieteikumi bērna audzināšanai bez sodiem” tiek aplūkotas sekojošas tēmas – ievaddaļā  iepazīsimies ar piesaistes teoriju, kas izskaidro trauksmes rašanos un regulāciju agrīnā bērnībā un pirmsskolas vecumā. Tālāk lekcijā tiek skaidroti stresa un trauksmes jēdzieni, aplūkotas pazīmes paaugstinātam stresam bērna dzīvē, kā arī sniegti ieteikumi stresa mazināšanai un atbalsta sniegšanai. Lekcijas noslēgumā tiek aplūkoti pozitīvas audzināšanas pamatprincipi un konkrētas pozitīvas disciplinēšanas metodes, tiek sniegtas atbildes uz dalībnieku jautājumiem.

Lekcijā “Vecāka ietekme bērna audzināšanā un attīstībā dažādos bērna vecumposmos (komunikācijas veidošana tehnoloģiju laikmetā starp bērnu un vecāku, konfliktu risināšanā, izlīgumos ģimenes lokā)” tiek aplūkotas sekojošas tēmas – ievaddaļā īss ieskatu piesaistes teorijā un tiek skaidrota tās nozīme un vecāka ietekme bērna agrīnajā attīstībā. Tālāk lekcijā tiek aplūkotas galvenās iezīmes bērna sociālajā un emocionālajā attīstībā pirmsskolas vecumposmā un vecāku loma tajā. Lekcijas noslēgumā tiek aplūkoti veselīgas komunikācijas un konfliktu risināšanas pamatprincipi bērnu savstarpējās, kā arī bērnu-vecāku attiecībās, jautājumi un atbildes.

Lekcijā “Kāpēc bērns melo?” tiek aplūkoti bērnu melošanas mērķi un izpausmes dažādos vecumposmos, kā arī tiek skaidrotas atšķirības starp meliem un fantāzijām. Tiks atklāti galvenie melošanas iemesli, sniegti ieteikumi, kā vecākiem reaģēt, ja bērns pieķerts melos, un kā veicināt bērna vēlmi un spēju teikt patiesību, kā arī sniegti padomi bērna veselīga pašvērtējuma veidošanai.

Lekcijā “Kā vadīt sarunu ar bērnu par intīmiem jautājumiem?” tiek aplūkotas sekojošas tēmas – kā bērns uztver savu ķermeni, kā runāt ar bērnu par ķermeni, kā atbildēt uz bērna jautājumiem par seksu vai dzimumorgāniem, kā iemācīt bērnam sargāt sava ķermeņa robežas un vai pastāv un kādas ir atšķirības zēnu un meiteņu audzināšanā. Nodarbības beigu daļā dalībnieki var saņemt atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem.

Pieteikšanās šeit