Veltījums ziemas aktivitātēm un projekts „Pekinas ziemas Olimpiskās spēles”

Veltījums ziemas aktivitātēm un projekts „Pekinas ziemas Olimpiskās spēles”

Saistībā ar Pekinas ziemas Olimpiskajām spēlēm, Rīgas 193. pirmsskolas izglītības iestāde sadarbībā ar ģimenēm organizēja  projektu „ Ziemas Olimpiskās spēles”.

Aktualitāte

Veselība – tā ir cilvēka dzīves vērtība. Veselības uzlabošana, bērnu pievēršana veselīgam dzīves veidam iegūst arvien lielāku aktualitāti. Bērnu izglītošana par Olimpiskajām spēlēm, ļauj efektīvāk organizēt darbu, veidojot bērna sapratni par veselīgu un aktīvu dzīves veidu.

Audzinot katrā pirmsskolēnā vajadzību pēc kustību aktivitātēm un savu fizisko spēju pilnveidošanu, regulārām sporta nodarbībām, var nostiprināt bērna apzinātu sapratni par savu fizisko veselību.

Mērķis 

Veidot priekšstatu par olimpisko kustību un sportu, sekmējot bērnu  izpētes un  projektēšanas iemaņas,  motivēt vēlēšanos nostiprināt savu veselību un interesi par dažādiem sporta veidiem,   attīstot radošo domāšanu, iniciatīvu un pašvērtēšanu.

Lielā ideja - „Ko mēs zinām un gribam uzzināt par ziemas aktivitātēm un ziemas Olimpiskajām spēlēm, dalībniekiem,  simboliem un sporta veidiem?”

Vecākajās grupās organizējām sarunas par sportu, olimpisko kustību, Latvijas sportistiem, lai saprastu bērnu attieksmi,    priekšstatus un zināšanas  par aktīvu dzīves veidu, sportu, veselību. Sarunas rezultātā secinājām, ka bērnu zināšanas ir virspusējas, fragmentāras un neveido vienotu sapratni par sportu un tā nozīmi cilvēka dzīvē.

Vēl mazāk zināšanu bija par ziemas sporta veidiem, Latvijas sportistu panākumiem un Olimpiskajām spēlēm.

Kā risinājumu mēs izmantojāmprojektu „Ziemas Olimpiskās spēles”.

Projekta gaitā sadarbībā ar bērniem un ģimeni, attīstot interesi  un vēlēšanos,  iepazināmies   ar dažādiem informatīvajiem materiāliem par doto tēmu. Sagatavotos materiālus bērni prezentēja grupā.

Šis darbs sekmēja bērnu jaunrades un uzņēmējspējas prasmes   tehnoloģijas, kultūras un mākslas jomā.

Aktivizējās kritiskā domāšana un problēmrisināšana, sadarbība un pilsoniskā līdzdalība –prasmes, kuras nepieciešamas mūsdienu mācīšanās procesam.

2 nedēļu laikā notika dažādi pasākumi -  rotaļnodarbības, sporta aktivitātes  laukumā, radošo darbu kolāžas, viktorīnas un mīklas. Viktorīnas un mīklas sekmēja pašmācīšanos prasmi.

Katra iestādes grupa iesaistījās kopējā tēmā par sportu un Olimpiskajām spēlēm un   rotāja savas grupas koku ar darinājumiem par  ziemas Olimpisko spēļu atribūtiem un simboliem.

Lai tēmu nostiprinātu, tika atlasītas un apkopotas darba lapas un krāsojamās lapas par ziemas sporta veidiem, kuras varētu izmantot  darbā ar bērniem.

Grupu attīstošā vide tika papildināta  ar didaktiskajiem materiāliem un iekārtām projekta tēmas nostiprināšanai un bērnu  caurviju prasmju pilnveidošanai.

Projekta noslēgumā iestādes laukumā   tika organizētas „Mazās Olimpiskās spēles”, kuru galvenais varonis bija runcis Sportists.

Sportists organizēja dažādu, bērniem pieejamu, sporta veidu sacensības. Piedalīšanās, medaļu iegūšana - bija tas, kas bērniem ļāva būt daļiņai no olimpiskās kustības, lepniem par savām zināšanām, ģimenes iesaistīšanos un prieks par savu varējumu un motivēja vēlēšanos nostiprināt savu veselību un iesaistīties kādā sporta aktivitātē.

Informāciju sagatavoja vadītājas vietniece (izglītības jomā) L.Martuženoka

Galerijas