Attālinātais mācību process Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē ‘’Riekstiņš’’

Attālinātais mācību process “ Riekstiņā” rit pilnā sparā un katru nedēļu tiek izsūtīts materiāls, ko vēlams darīt mājās.

Arī no speciālā pedagoga tiek izsūtīts iknedēļas ieteicamo uzdevumu saraksts un individuāli ieteikumi dažādām mācību jomām,  kur  vecāki var izvēlēties sev piemērotākos uzdevumus  no mājās pieejamām lietām un priekšmetiem.

Piemēram,  no LEGO vai salmiņiem uzbūvēt labirintu , no pogām vai rīsiem izlikt ciparus. Var izvēlēties vai  taisīt eksperimentus bļodā un vērot, kas grimst, kas negrimst vai klausīties dažādās skaņās. Protams, arī dažādas darba lapas un pasakas atbilstoši mēneša tēmai. 

Liels prieks, ka vairums no vecākiem labprāt sadarbojas un sniedz būtisko atgriezenisko saiti kā viņiem veicies  ar uzdevumiem -gan rakstot to e-pastā, gan īsziņās, gan sazvanoties. Ļoti jauki ir redzēt  gan iesūtītās bildes, gan video.

Novērtējam patiešām godīgas un tiešas atbildes no vecākiem :

•           “Izpildīja uzdevumu piedāvāju vēl vienu ar zīmuļiem un tad pats gribēja visus, bet viņš steidzās kaut sāku nesteidzies, tā nu mums sanāca”;

•           “Darbs aizņem 15 min., labu laiku turpina rotaļu ar labirintu izspēlējot veselu stāstu ”;

•           “Sēžam pie loga un izdodas labi, izrunājām, kas augstu, kas pa vidu, kas zemu”;

•           “Patika: Veidot savu mākoni. Krāsot ar krāsām zaķus, bet grūtības sagādā savienot no lielākās figūras līdz mazākajai”;

•           “Bet tikām galā, jo pasakas vidū sāku viņu izjautāt”;

•           “Ar lielu sajūsmu pildījauzdevumu un labprāt spēlēja „dziesmiņas”.  Pats pēc tam visu palīdzēja arī novākt un saslaucīt”;

•           “Ļoti priecīgs bija par šādu uzdevumu”;

•           “Saprata, kas būs jādara uzdevumā pēc atsūtītā attēla.”

Attālinātās logopēdiskās nodarbības tiek nodrošinātas, sazinoties e-pastā vai lietotnē "WhatsApp", ņemot vērā vecāku vēlmes un iespējas.

Vecākiem tiek piedāvāti 2 veidu materiāli. Pirmais – sagatavota tematiskā logopēdiskā nodarbība vispārīgai valodas attīstības veicināšanai. Iekļauti uzdevumi par dažādām tēmām, piemēram, ,,Pavasara atnākšana’’, ,,Lieldienas”. Tiek nosūtīts nodarbības apraksts, konkrēti uzdevumi vārdu krājuma paplašināšanai, stāstītprasmes, klausīšanās spēju, sīkās motorikas, artikulācijas spēju attīstīšanai. Tiek nosūtīti attēlu materiāli, video materiāli, e-resursi, piedāvāti uzdevumu izpildes varianti dažādām grūtības pakāpēm. Piemēram – veikt vārda norakstu ar drukātajiem burtiem, saklausīt skaņas un uzrakstīt burtus, izveidojot vārdu vai saklausīt visu vārdu un pašam uzrakstīt to.

Otrais – individuāli logopēdiskie uzdevumi katram bērnam, ņemot vērā, ka logopēds ir jau strādājis ar bērnu un ir apzinātas bērna spējas – uzdevumi konkētu skaņu automatizēšanai, fonemātisko spēju attīstīšanai, lasītprases veicināšanai.

Vecāki snieguši atgriezenisko saiti, ka saziņa e-pastā ir viņiem ērta, sniegtie uzdevumi ir saprotami, viegli izpildāmi. Mājas apstākļos rodas grūtības motivēt bērnus mērķtiecīgai uzdevumu izpildei, kur nepieciešama piepūle. Bērni labprāt skatās videomateriālus, pārrunā attiecīgās tēmas, kuras integrētas ikdienas dzīvē. Piemēram ,,Pavasara atnākšana’’ – pastaigas laikā tiek pārrunātas izmaiņas dabā, laikapstākļi, nepieciešamais apģērbs. Vairāki vecāki arī paši ir iegādājušies dažādus mācību materiālus rakstītprases attīstīšanai, bilžu grāmatas, pasaku grāmatas, par noderīgām atzīst e-vidē pieejamās klausāmās pasakas.  

Vēlamies atgādināt, ka valodas attīstības veicināšanā liela nozīme ir vecāku un bērnu kvalitatīvai komunikācijai. Vecākiem novēlam pacietību un izturību, atrast laiku šajā saspringtajā periodā, lai veltītu nedalītu uzmanību savām atvasēm. Izmantot speciālistu sniegtos materiālus un ieteikumus. Tāpat atcerēties, ka dažādu kopīgu ikdienas darbu veikšanu – uzkopšanu, pusdienu gatavošanu, pastaigu var komentēt, paskaidrot, izskaidrot, tādējādi veicinot bērna valodas spējas. Šis ir periods, kad vecākiem iespējams vairāk kopīgi darboties un sarunāties ar savu bērnu, apvienot patīkamo ar lietderīgo.

Informāciju sagatavoja: speciālais pedagogs Linda Pļaviņa un logopēds Renāte Putniņa  

 

 

 

Galerijas