Rīgas 224. pirmsskolas izglītības iestāde sadarbībā ar pirmsskolām no Beļģijas, Bulgārijas, Grieķijas, Igaunijas un Spānijas kopš 2020. gada 1. decembra īsteno Eiropas Savienības izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas „Erasmus+” projektu „Bērns ir pētnieks un darītājs”.
Projekta mērķis ir veicināt pirmsskolas izglītības iestāžu kapacitāti kompetenču izglītības īstenošanā, izstrādājot jaunas metodes STE(A)M priekšmetu mācīšanā, izmantojot ārtelpu sniegtās iespējas. Projektā paredzētas 6 mācību aktivitātes pie katra no partneriem pirmsskolas pedagogu kvalifikācijas celšanai un pieredzes apmaiņai.
Projekta īstenošana sakrita ar COVID-19 pandēmijas ierobežojumiem, tāpēc partneri vienojās tikties tiešsaistē, organizējot virtuālo apmaiņu ar katras dalībvalsts labo prakšu piemēriem. Lai arī bija iespēja noskatīties partnervalstu prezentācijas par darba metodēm un sarunāties ar Interneta palīdzību, tomēr visi partneri atzina, ka nekas nevar aizstāt dzīvo kontaktu un iespēju redzēt visu ar paša acīm klātienē.
Pateicoties iespējai vakcinēties un COVID-19 pandēmijas ierobežojumu mīkstināšanai, 2021. gada 22.-24.novembrī notika pirmā klātienes mācību aktivitāte “Agro-ekoloģija sākot no pirmsskolas” pie Spānijas partneriem Andalūzijas provincē. No Rīgas 224. pirmsskolas izglītības iestādes piedalījās četri pārstāvji. Spānijas kolēģi bija sagatavojuši spraigu programmu, kuras svarīgākās sastāvdaļas bija iespēja vērot STE(A)M nodarbības grupiņās – gan iekštelpās, gan ārā, pašiem piedalīties nodarbību aktivitātēs kopā ar bērniem.
Mēs kopā ar bērniem stādījām dažādus augus pirmsskolas pagalmā speciāli šim nolūkam izveidotā dārziņā, no salasītām koku lapām ieguvām krāsu, kas tika izmantota zīmēšanā, no plastmasa pudelēm izgatavojām puķu podus, kuros iesējām sēkliņas, no papīra ruļļiem izgatavojām putnu barotavas un daudz citu noderīgu nodarbību. Neskatoties uz atšķirīgo vidi un mentalitāti, pedagoģiskajai pieejai un mācību metodikai mums ir daudz kopīgu elementu. Kā arī ieguvām pieredzi, ko var izmantot mācību procesā, realizējot kompetenču pieeju. Noderīga bija mūsu partneru pieredze darbā ar migrantiem neviendabīgas valodas un kultūras vidē.
Iepazināmies arī ar apkārtnes kultūras un vēstures pieminekļiem, kā arī viesojāmies lauksaimniecības uzņēmumā, ar ko cieši sadarbojas minētā pirmsskola, dodot iespēju bērniem jau no mazotnes iepazīt lauksaimniecības ražošanas procesu un profesijas.
Šobrīd pedagogu mācību aktivitātes turpinās, un janvāra beigās dosimies uz Beļģiju, tās flāmu apdzīvoto daļu, lai Maldegemas pirmsskolas izglītības iestādē smeltos pieredzi, kā izmantot pirmsskolas ārtelpas iespējas STE(A)M priekšmetu mācīšanā.
Rīgas 224. pirmsskolas izglītības iestāde šis ir pirmais Erasmus+ projekts, turklāt jāpilda arī projekta vadošā koordinatora loma. Projektā iegūtā pieredze tiks izmantota pirmsskolas mācību programmu papildināšanā, pedagogu kapacitātes stiprināšanā un starptautiskās sadarbības pieredzes iegūšanā.
Projektam var sekot: https://www.facebook.com/
Sagatavoja Rīgas 224. pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja Inessa Sapeško