Iznācis pieredzes apkopojums “Programma “Latvijas skolas soma” Rīgā”

Programma “Latvijas skolas soma” ir notikums ar potenciālu kļūt par milzīgu pavērsienu kultūrizglītībā. Lai skolām labāk veidotos izpratne par šo jauno, valsts atmaksāto programmu, Rīgas pašvaldība ir apkopojusi to pieredzi, ko skolas realizēja 2018./2019. mācību gadā.

Elektroniskajā datu nesējā ir sagrupēts 57 Rīgas pašvaldības vispārizglītojošo skolu projektu koordinatoru un pedagogu darbs programmā “Latvijas skolas soma”, un šajā rudenī Rīgas pašvaldība to kā iedvesmas avotu ir plānojusi dāvināt 114 skolām.

Pedagogi šobrīd strādā ar paaudzi, kura ir dzimusi Eiropas Savienībā, kuri izbauda brīvu pārvietošanos tuvākos un tālākos reģionos, paaudzi, kura var izvēlēties savu mācību vietu, bet arī ar paaudzi, kura lēnām zaudē tautas tradīciju izpratni un piederību savām “saknēm”, tāpēc ir svarīgi viņus iepazīstināt ar Latvijas kultūru.

Tā kā programmas sākumā bija daudz jautājumu par to, kādi pasākumi būtu lietderīgāki, informācija digitālajā krājumā ir sagrupēta pa šādiem tematiem: kino, latviešu valoda un literatūra, Latvijas daba un vēsture, latviskās tradīcijas, mūzika, pa zinātnes taku, skatuves māksla, vizuālā un lietišķā māksla. Projektu koordinatori ir dalījušies ar darba procesā iegūtiem kontaktiem, ar pieredzi, kā viņi norišu saturu ir iekļāvuši mācību procesā.

Novembra beigās Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments aicināja Rīgas pašvaldības skolas  piedalīties forumā “Programma “Latvijas skolas soma” Rīgā: skolu pieredze un izaicinājumi”. Forumā dalībnieki iepazinās ar šo digitālo krājumu “Programma “Latvijas skolas soma” Rīgā”, bet pārējām Rīgas pašvaldības skolām to būs iespēja saņemt, rakstot epastā zane.donina@riga.lv

Programma “Latvijas skolas soma” ir lieliska ar savu līdztiesības principu – ja tiek organizēta ekskursija, muzeja, teātra vai kino apmeklējums, tad to pieredz visi bērni, ne tikai tie, kas to var atļauties. Varbūt bērnu auditorija ir skaļāka, jo piedzīvo to pirmo reizi, un droši vien skolotājiem ir grūtāk, nekā novadīt klasē stundu, bet programmas realizācija nepārprotami ir pierādījusi, ka ikvienam un vairāk nekā jelkad agrāk ir jāprot orientēties kultūrvērtību atlasē. “Jo caur digitālo rīku radīto informācijas haosu šobrīd dzīvojam lielākā piesārņojumā, nekā vaļi okeānā”. (P. Krilovs)