Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs no 2020. gada septembra līdz decembrim īstenoja projektu “Iedot roku”, kura mērķis bija: iemācīties dažādot mācīšanās pieejas, pieņemt citādo, lai pēc iespējas īsākā laikā skolēns iekļautos mācību procesā un klasē.
Projekta dalībnieki bija 1. – 9. klašu pedagogi, kuri strādā ar jauniebraucēju, reemigrantu tu un patvēruma meklētāju bērniem vai arī vēl plāno to darīt, kā arī skolu vadības komandas.
Projekts veidots kā profesionālās pilnveides programma (22h) pēc moduļu principa, sadarbībā ar Rīgas Pļavnieku pamatskolas, Rīgas Kultūru vidusskolas, Rīgas 15. vidusskolas, Rīgas 47. vidusskolas, Rīgas 96. vidusskolas un Rīgas 22. vidusskolas pedagogiem un citiem ekspertiem, iekļaujot 5 tematiskos blokus:
1. Kultūras un izglītības izpratne;
2. Kā palīdzēt skolēnam iejusties jaunajā vidē;
3. Sadarbības un komunikācijas nozīme;
4. Vērtības, tolerance, citādā pieņemšana;
5. Valodas barjera – kā to pārvarēt.
Nodarbību struktūra katrā modulī tika veidota kā viens eksperta iedvesmas stāsts par konkrēto tēmu un divu pedagogu pieredzes stāsti.
Diemžēl, Covid-19 pandēmijas dēļ nodarbības vajadzēja pārstrukturēt uz tiešsaisti platformā Ms Teams, bet 1. moduļa aktivitātes notika klātienē, Rīgas Kultūru vidusskolā.
Projektā kopumā iesaistījās 80 pedagogi.
Kādi ir pedagogu galvenie ieguvumi? Skaties, atverot saiti šeit
Rakstu sagatavoja Kitija Čipāne, Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskā centra Izglītības vadības un projektu nodaļas direktora p.i.