Pedagogi dalās pieredzē, kā palīdzēt skolēnam, kam ir mācīšanās traucējumi

Pedagogi dalās pieredzē, kā palīdzēt skolēnam, kam ir mācīšanās traucējumi

Jau divdesmito otro gadu Rīgas Valda Avotiņa pamatskolā – attīstības centrā tiek organizēti pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi. Šī gada kursu tēma bija "Pedagoģiskā sadarbība kā caurviju prasme kompetenču pieejas ieviešanā skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārējās izglītības skolās”.

23 skolas pedagogi – lektori: Irida Jansone, Raimonda Zeidmane, Inguna Zaharova, Dace Eisaka, Anniņa Arbidāne, Irina Antonova, Aigars Bicāns, Vita Bladiko, Antra Blāze, Rasma Bogdanova, Elita Care-Bobinska, Antra Dundure, Jolanta Dzintara, Marina Fjodorova, Līga Jukša, Irēna Kalniņa, Valdis Kalniņš, Iveta Miļevska, Inga Pekša, Ilze Pelne-Bērziņa, Līga Tola un Regīna Vjatere lekcijās un praktiskajās nodarbībās dalījās pieredzē un ieteica vispārizglītojošo skolu pedagogiem, kā izvēlēties un lietot mācību un individuālās korekcijas metodes, atbilstoši skolēna ar mācīšanās traucējumiem individuālo spēju attīstībā un skolēnu vajadzību nodrošināšanā.

24 kursu dalībnieki no dažādiem Latvijas novadiem (Garkalnes, Jelgavas, Ķekavas, Ķeguma, Limbažu, Mārupes, Olaines, Priekules, Skrundas, Talsu un Rīgas) apguva caurviju prasmes mācību jomu un mācību priekšmetu savstarpējā saistībā. Mēs palīdzējām 13 vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem apgūt kompetenču pieeju iekļaujošās izglītības procesā.

No kursu dalībnieku izvērtējumiem: "Ikviens pedagogs - lektors  ir kompetents, radošs, ar lielu pieredzi un idejām”; "Guvu pilnīgākas zināšanas un praktiskus piemērus darbam  vispārizglītojošā skolā ar skolēniem ar mācīšanās traucējumiem”; Apmācības tika noorganizētas teicami – ņemts vērā gan aktuālās tēmas, gan laiks. Patīkama un viesmīlīga uzņemšana”.

Lai izdodas mainīt mācīšanās pieeju izglītības pārmaiņu laikā!

Informācija: Gunta Maslovska, kursu vadītāja, direktores vietniece metodiskajā darbā.