Aprīlī Rīgas pirmsskolu izglītības iestāžu Konsultatīvajos centros tika organizētas pieredzes apmaiņas starp pedagogiem.
2025. gada 16. aprīlī Rīgas 239. pirmsskolas izglītības iestādes Konsultatīvajā centrā norisinājās nozīmīgs pasākums, kas pulcēja speciālos pedagogus no dažādām Rīgas un Pierīgas izglītības iestādēm.
Tikšanās vienoja profesionāļus no tādām pašvaldībām kā Ropažu novads, Ķekavas novads, Jūrmala un citām, kļūstot par vērtīgu platformu profesionālai pieredzes apmaiņai, nozares aktualitāšu apspriešanai un kopīgas profesionālās izaugsmes veicināšanai.
Pasākuma ietvaros speciālajiem pedagogiem bija iespēja dalīties ar labās prakses piemēriem no savām izglītības iestādēm. Tika pārrunātas dažādas pieejas darbam ar bērniem ar speciālām vajadzībām, atbalsta mehānismi un praktiski risinājumi, kas sekmē bērnu iekļaujošu izglītošanu pirmsskolas vidē.
Rīgas 13. pirmsskolas izglītības iestādes Konsultatīvā centra “Ābecītis” speciālā pedagoģe Lolita Apsēna īpašu uzmanību pievērsa aktualitātēm speciālās izglītības nozarē – gan likumdošanas izmaiņām, gan jaunām metodēm un resursiem speciālajā pedagoģijā.
Pasākuma noslēgumā dalībnieki piedalījās Rīgas 239. pirmsskolas izglītības iestādes Konsultatīvā centra speciālās pedagoģes Vinetas Lipšānes vadītajā praktiskajā grupu darbā, kurā tika modelētas situācijas no ikdienas darba, meklēti efektīvākie risinājumi un veicināta sadarbība starp dažādu iestāžu speciālistiem. Pasākuma dalībniekiem bija iespēja saņemt Konsultatīvo centru speciālo pedagogu Vinetas L. un Lolitas A. izveidotu un praksē pārbaudītu dokumentāciju, kas kalpos kā atbalsta materiāls turpmākajam darbam.
Arī nākotnē plānojam rīkot šāda veida tikšanās speciālajiem pedagogiem, lai veicinātu iespēju regulāri uzzināt aktualitātes nozarē, kā arī dalīties pieredzē un stiprināt profesionālo sadarbību.
Savukārt 2025. gada 22. aprīlī notika Rīgas 13.pirmsskolas izglītības iestādes ‘’Ābecītis’’ Konsultatīvajā centrā tikšanās ar pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem kuri savā ikdienas darbā regulāri saskarās ar Individuālo izglītības plānu rakstīšanu un to realizāciju, kā arī par sadarbības veidošanu ar aukli vai asistentu.
Tikšanās galvenā ideja bija par to, ka jebkurai sadarbībai ir nepieciešama arī atgriezeniskā saite, kurā iesaistītās puses sniedz viens otram vērtējumus, atsauksmes un informāciju par padarīto darbu, lai kopīgā komunikācijā uzlabotu darba procesus, saprastu padarītā darba apjomu un rezultātus, kā arī nodrošinātu produktīvu sadarbību nākotnē.
Konsultatīvā centra speciālais pedagogs un psihologs ir konsultējuši, rakstījuši atzinumus, snieguši rekomendācijas, runājuši ar vecākiem, pedagogiem un iestāžu administrāciju, virzījuši pirmsskolu audzēkņus uz Pedagoģiski Medicīnisko komisiju, pie speciālistiem, ieteikuši atbalsta pasākumus un atbalsta personāla piesaistes iespējas. Līdz ar to pedagogi ieradās uz tikšanos ar savu ikdienas darbā izmantotiem materiāliem gan metodiskajiem, gan mācību metodiku, gan dažādu situāciju aprakstiem, piemēriem no sarunu protokoliem, dinamikas vērojumu pierakstiem u.c. ikdienas dokumentāciju.
Sarunu gaitā tika pievērsta uzmanība arī aktuālajiem jautājumiem speciālā izglītībā, kas saistīta ar likumdošanas izmaiņām un pastiprinātu vecāku atbildību sadarbībā ar izglītības iestādi.
Pārrunājot nākotnes iespējas un sadarbības formas, vienprātīgi visi atzina, ka visgrūtāk ir veidot komunikāciju ar bērnu likumiskajiem pārstāvjiem par to, lai katrs bērns saņemtu savām prasmēm, vajadzībām viss labāko, piemērotāko un atbilstošāko izglītības programmu.
Paldies visiem dalībniekiem par aktīvu iesaisti, ieinteresētību un vēlmi kopīgi veidot kvalitatīvu atbalsta sistēmu pirmsskolas izglītībā!
Informāciju sagatavoja: Rīgas 239. pirmsskolas izglītības iestādes Konsultatīvā centra vadītāja Anita Pedere un Rīgas 13.pirmsskolas izglītības iestāde “Ābecītis” Konsultatīvā centra speciālais pedagogs Lolita Apsēna.