Pirmsskolas vides nodrošinājums bērna kompetences veicināšanai

Pirmsskolas vides nodrošinājums bērna kompetences veicināšanai

Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestāde “Austriņa” sadarbībā ar Latvijas Universitāti piedalās ES izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas Erasmus+ projekta "Teaching learning spaces competence from early childhood education (Pirmsskolas vides nodrošinājums bērna kompetences veicināšanai)" TELESPA 2018-1-RO01-KA201-049545 (PVS ID 3910) darbā.

Pirms uzsākt jauno mācību gadu, esam raitā tempā paveikuši vairākus projekta uzdevumus. Ir pilnveidots izglītības iestādes vides nodrošinājums, praksē ieviestas inovatīvas mācīšanās metodes, ir atvērti divi sajūtu pilnveides jeb sensorie dārzi.

Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestādē “Austriņa” sajūtu bagātināšanai un veselības stiprināšanai ir izveidotas divas baskāju takas, ūdens norūdīšanās procedūru vietas, dārzeņu un pašaudzētu ziedu dobes. Bērni piedalās tomātu, kabaču, gurķu, biešu, kartupeļu un ķirbju ražas novākšanas darbos. Protams viss izaudzētais tiek izpētīts, izgaršots un pat dārzeņu miziņas netiek nevērīgi izmestas. Tās tiek piedāvātas mīļdzīvniekiem -  degu pelēm, trusim un bruņurupucim, bet kas paliek pāri nonāk komposta kaudzē. Šis rudens ir bagāts, jo bērni ir rūpējušies, lai augi visas vasaras garumā tiktu labi laistīti. Sajūtu pilnveides dārzā ir izveidotas arī pašgatavotu vēja zvanu kompozīcijas.

Domājot par veselīgu dzīves veidu  - nepieciešamību ilgāku laiku uzturēties āra vidē, iestādes teritorijā ir izvietoti jauni desmit āra galdi. Bērni izmēģina no krāsainām lentām burtu iesiešanas darbus jaunā sietā un praktiski lieto četrus ārā izvietojamus gaismas galdus. Pilnveides darbi notiek arī grupas vidē, gan interešu centru ziņā, gan veidojot runājošu sienu īpašus sienas paneļus, kuros izvietojam bērnu augumam un acu skatienam atbilstošā augstumā informatīvos materiālus. Lai prasmīgāk lietotu interaktīvo tāfeli vadītājas vietnieces un pirmsskolas izglītības skolotājas ir piedalījušās vairākos profesionālās pilnveides kursos par digitālo pratību un interaktīvās tāfeles lietošanu pirmsskolā.  

Vēl šī gada septembrī ir plānots iegādāties jaunus puķu podus dabas centru uzlabošanai, bet jau šonedēļ bruņurupucis Olivers ir  saņēmis lielāku  un atbilstoša apgaismojuma terāriju. Jaunajā mācību gadā tiks lietotas divas dabas estētikas telpas abās iestādes ēkās un izmantota keramikas darbu apdedzināšanas krāsns. Kompetences pieejas ieviešanas darbi ir cieši saistīti ar bērna pašvadītas mācīšanās, sadarbības un atbildības sekmēšanu, par to liecina atsevišķi fotogrāfiju sižeti. Aicinām tos apskatīt!

Informāciju sagatavoja Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestādes “Austriņa” vadītājas vietniece, projekta vadītāja Agrita Tauriņa

Galerijas