Projekta grupas kopbilde

Publicitātes foto

Projekta “Personu mobilitāte RD IKSD konsorcija akreditētajā projektā 2023. gadā" aktivitātes

Rīgas valstspilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departaments (IKSD) kā konsorcija koordinators ir saņēmis Eiropas Savienības programmas izglītības un mācību, jaunatnes un sporta jomās Erasmus+ akreditāciju no 2023. – 2027. gadam. Akreditācijas ietvaros un ar mērķi nodrošināt  pašvaldības pedagogu un izglītības darbinieku profesionālo pilnveidi ir noslēdzies IKSD 2023./2024. gadā īstenotais projekts “Personu mobilitāte RD IKSD konsorcija akreditētajā projektā 2023. gadā”, kurā atbalsts tika koncentrēts uz pirmsskolas izglītības iestāžu (PII) sektoru, piedāvājot iespēju pirmsskolu pedagogiem un administrācijas pārstāvjiem, kā arī pašvaldības izglītības speciālistiem pilnveidot profesionālo kompetenci, piedaloties starptautiskos kursos, tādējādi iedrošinot pirmsskolas izglītības iestādes piedalīties un gūt nepieciešamo pieredzi turpmākai patstāvīgai dalībai starptautiskos projektos. Šī projekta ietvaros notika 26 starptautiskas mācību mobilitātes: kursus apmeklēja 23 PII pedagogi un vadības pārstāvji, kā arī 3 pašvaldības speciālisti.

Rīgas 221. PII skolotāja Linda Muižniece piedalījās kursos “Iekļaušana skolu pedagogiem” Golvejā, Īrijā un tālāk piedāvājam Lindas stāstījumu par gūto pieredzi, piedaloties projektā:

"Jūlija vidū 13 Rīgas pirmsskolu skolotājām bija brīnišķīga iespēja piedalīties Eramsus+ projektā Īrijas ostas pilsētā Golvejā.Visas pirmo reizi tikāmies lidostā Rīga, nedaudz satrauktas, bet priecīgas par gaidāmo piedzīvojumu. Lidojums, pārbrauciens, iekārtošanās lieliskajās istabiņās. Viss bija pārdomāti, komfortabli un ērti.Nākamajā rītā sākās mācības. Mūsu uzņēma īru valodas un kultūras entuziasts Patriks, ar kuru kopā mēs katru rītu iesākām ar Īru dziesmām.

Nodarbības ilga 6 dienas. Galvenais uzsvars bija uz iekļaušanas aspektiem izglītībā. Radošā, interesantā un interaktīvā veidā mācījāmies saskatīt, kuras grupas būtu nepieciešams iekļaut skolas vidē - gan sociāli nelabvēlīgas ģimenes, gan cittautieši, gan bērni ar īpašām vajadzībām, gan īpaši apdāvināti bērni.

Pasniedzēji no Ungārijas un Spānijas ar savu piemēru lieliski demonstrēja, kā veidot iekļaujošu vidi mācību stundās - tur visi jutāmies drošībā un gatavi runāt, iesaistīties, piedalīties par spīti dažādajām kultūrām, valodas barjerām un pieredzēm, ieguvām ļoti daudz. Ne vien veselu iekļaušanas metožu ideju krātuvīti, bet caur dažādām aktivitātēm apskatījām smagu, traumatisku un sociālu aspektu ietekmi uz  dažādu mācīšanās grūtību rašanos.  Un kopīgi meklējām veidus kā šādus bērnus veiksmīgi iekļaut skolu vidē. 

Pēcpusdienās pasākuma organizatori bija parūpējušies par dažādām kopīgām izklaidēm. Pirmajā dienā ar citu valstu dalībniekiem interaktīvā veidā iepazinām Golvejas pilsētu,  meklējot dažādus objektus, fotografējot jautras bildes. Mums tika dota iespēja iepazīt un izmēģināt īru dejas. Un  kādā citā vakarā  spēlējām atjautības spēli, kas iekļāva interesantus faktus par visām dalībvalstīm. 

Brīvajos vakaros radām iespēju aiziet līdz Atlantijas okeānam, izzināt zemūdens pasauli akvārijā un vēl kādā pēcpusdienā radām iespēju aizbraukt līdz Mohēras klintīm uz nelielu pārgājienu. 

Šī bija lieliska iespēja un brīnumaina pieredze iepazīties ar saviem kolēģiem, ne vien no citām Rīgas pirmskolām, bet arī no visas Eiropas. Bija iespēja apzināties, ka visās Eiropas valstīs problēmas izglītībā ir ļoti līdzīgas, un programma ļāva pamanīt jaunas formas un metodes kā risināt iekļaušanas problēmas izglītībā".

 

Informāciju sagatavoja: 

Dace Štroberga

Rīgas valstspilsētas pašvaldības

Izglītības, kultūras un sporta departamenta

Finanšu pārvaldes

Starptautisko un investīciju projektu nodaļas

Projektu koordinatore 

 

 

 

Galerijas