Papildus mākslas izstādes organizēšanai viena no Rīgas Starptautiskās laikmetīgās mākslas biennāles (RIBOCA) prioritātēm ir iepazīstināt laikmetīgo mākslu arī kā instrumentu jaunu izglītības metodoloģiju attīstīšanā. Tāpēc, turpinot Izglītības programmu, pirmdien, 11. martā, RIBOCA rīkotajā Skolotāju dienā tiks pulcēti pedagogi no visas Latvijas, lai ar lekcijām, diskusijām, praktiskām nodarbībām un viesošanos mākslinieku studijās aktualizētu jautājumu par radošās domāšanas praksēm izglītībā.
2019. gada pavasara sesijas tikšanās reizē Latvijas skolu pedagogi piedalīsies lekcijā „Radošums stundas: kā un kāpēc pie tā strādāt”, kuru vadīs skolotājs un skolotāju profesionālā atbalsta persona - kurators, Raunas vidusskolas direktors Edgars Plētiens. RIBOCA Skolotāju dienas programmā notiks arī Ievas Laubes, RIBOCA Izglītības programmas vadītājas, un mākslinieces, mākslas izglītības projektu autores Lindas Vigdorčikas vadīta saruna par laikmetīgo mākslu un mācīšanos, aplūkojot vērtīgus un iedvesmojošus pasaules mākslas institūciju piemērus radošās domāšanas raisīšanai un laikmetīgās mākslas integrēšanai mācību saturā. Lai klātienē iepazītu, kā radošais process pārtop laikmetīgās mākslas darbos, pasākumu noslēgs praktiski vingrinājumi un viesošanās gleznotāja Kaspara Teodora Bramberga un mākslinieka, LMA Vides mākslas katedras vadītāja Kristiāna Brektes studijās.
RIBOCA Skolotāju diena ir veidota ar mērķi radīt iedvesmojošu, izklaidējošu un motivējošu vidi, kas veicinātu dalīšanos ar atšķirīgām pieredzēm - izaicinājumiem un nepieciešamībām, un kas iedrošinātu pedagogus izmantot laikmetīgo mākslu kā instrumentu dažādu tēmu un mācību priekšmetu izzināšanā. Ņemot vērā, ka laikmetīgā māksla rada vidi, kurā iespējams integrēt dažādas tēmas un jautājumus, kas nav saistīti tikai ar mākslinieciskām vērtībām, RIBOCA Izglītības programma pamatā ir mērķis veicināt dažādu pieeju izmantošanu mācību darbā un piedāvāt kvalitatīvu un saistošu saturu gan pedagogiem, gan skolēniem, kas ne tikai papildina pieejamo ārpusskolas aktivitāšu iespējas, bet arī organiski iekļaujas mācību saturā.
Tā, piemēram, sadarbojoties ar Latvijas simtgades programmu “Latvijas skolas soma”, pirmās biennāles izstādes laikā skolām tika nodrošināta iespēja piedalīties ekskursijās un speciāli veidotās darbnīcās, iepazīstot mākslas darbus un to tēmas īpaši apmācītu mākslas vēstnešu vadībā. Tāpat visas izstādes garumā gan bērniem, gan pieaugušajiem bija iespēja iepazīt plašo un norisēm bagāto Izglītības programmu caur dažādām aktivitātēm, piedaloties sarunu vakaros, izglītojošās ekskursijās, radošo domāšanu attīstošās darbnīcās ģimenēm, uz maņu iesaisti balstītās nodarbībās vai pusaudžiem veidotās nomentēs.