Rīgas 2. pamatskolā – projektā “SENdata” piektā mobilitāte

Rīgas 2. pamatskolā – projektā “SENdata” piektā mobilitāte

No 27. marta līdz 01. aprīlim Lietuvā, Kedaiņī, norisinājās projekta “SENdata” sadarbības partneru piektā mobilitāte Erasmus+ programmas skolu apmaiņas partnerības projektā “Digitālo mācību resursu apguve speciālajā izglītībā” ietvaros.

Rīgas 2. pamatskolas komandas pedagogi: projekta koordinators I.Čerenkova, pedagogi J.Pabērza, N.Kirejeva piedalījās 5.mobilitātē Kedaiņu “Spindulio” skolā.

Kedaiņu skolas direktors Juozas Jančius, projekta koordinatore Ingrīda Jurevičiene un projekta partneri viesojās Kedaiņu rajona pašvaldībā. Projekta dalībnieki tikās ar pilsētas mēru Valentīnu Tamuli un rajona izglītības nodaļas vadītāju Vilmu Dobrovolskieni. Šīs tikšanās laikā tika pārrunātas izglītības aktualitātes dažādās valstīs, pārrunātas problēmas, no kurām aktuālākā ir pedagogu trūkums un iekļaujošās izglītības izaicinājumi.

Mobilitātes organizatori iepazīstināja visus projekta partnerus no Latvijas, Rumānijas, Serbijas, Portugāles un Turcijas ar digitālajiem mācību resursiem un novadīja ekskursiju pa skolu.

Praktisko nodarbību laikā logopēde Aušra Stoškienė prezentēja AR/VR lietojumprogrammu bērniem "Mans kucēns: Simulatora spēle” un logopēde Rita Kairiene AR/VR lietotni "WildCraft: Animal” rādīja tiešsaistē. Projekta dalībnieki aprobēja šīs izglītojošās spēles, pārrunāja to plusus un mīnusus. Vēlāk visi piedalījās Ingrīdas Jurevičienies organizētajā darbnīcā ”3D VR Glasses Compatible with iPhone&Android”. Skolotāji spēlēja spēles virtuālajā realitātē, izmantojot 3D VR brilles un savus viedtālruņus.

Kopīgas dalībnieku apmācības aktivitātes organizēja skolotāja Asta Juškienė. Viņa prezentēja lietotni AR/VR Apps ar bērniem "Mans kaķis – virtuālais mājdzīvnieku simulators”, virtuālajā vidē bērni mācās audzināt un rūpēties par kaķi. Skolotāja Daina Jonavičiene prezentēja lietotni AR/VR Apps ar bērniem "Antistress – relaksācijas rotaļlietas”. Tā ir spēle, kas kontrolē bērna uzvedību un emocijas, veicina mierīgumu. Skolotāja Ingrīda Janulaitienė iepazīstināja ar lietojumprogrammu AR/VR Apps ar bērniem "Color Sort 3D – Hoop Stack”. Tā ir spēle, kas attīsta uzmanību, atmiņu, vērīgumu. Projekta dalībnieki testēja spēles, spēlēja, pārrunāja, vērtēja tās.

Pēc tam dalībniekiem bija darbnīca "Quiver Vision 3D paplašinātās realitātes lietotne". Ingrīda Jurevičiene iepazīstināja ar šīs lietotnes lietošanu. Quiver ir izglītojoša, aizraujoša un iedvesmojoša aplikācija. Soli pa solim viņa parādīja, kā tas darbojas: tur var drukāt, krāsot, skenēt, atskaņot. Veicām uzdevumus: izkrāsojām un priecājāmies par izveidotājiem virtuālajiem zīmējumiem. Vēlāk mums bija praktiska darbība ar lietotni "Animal 4D+ paplašinātās realitātes kartītes”. Animal 4D+ ir izglītojošs un interaktīvs rīks, kas ļauj bērniem saistošā un ieskaujošā veidā uzzināt par dažādiem dzīvniekiem. Lietojumprogramma izmanto paplašinātās realitātes tehnoloģiju, lai ekrānā atdzīvinātu 26 dažādus dzīvniekus ar reālistiskiem 3D modeļiem un animācijām, kas parāda dzīvnieku unikālās īpašības un uzvedību. Ar Animal 4D+ bērni var doties aizraujošā un izglītojošā ceļojumā pa dzīvnieku valsti. Mēs pārbaudījām šo lietotni un novērtējām tās priekšrocības.

Mobilitātes laikā mums piedāvāja apmeklēt “Pieaugušo un jauniešu mācību centru” Kedaiņos, kur apskatījāmies iestādes izglītības telpas un piedalījāmies aktivitātes 3D mācību klasē ar VR programmatūru. Mēs arī apmeklējām bērnudārzu "Pasaka“, kur mēs tikām iepazistināti ar digitālajām tehnoloģijām pirmsskolas izglītībā, izstaigājam iestādi, vērojam "Skudru", "Bišu", "Tauriņu" grupu digitālo tehnoloģiju aktivitātes. Bērnudārza skolotāji nodarbībās ar bērniem dalījās ar labo praksi un darba metodēm ar IKT. Skolotāja Rasa Simonavičiene nolasīja referātu par informācijas tehnoloģiju pielietojumu bērnudārzā "Digitālās tehnoloģijas – ceļš uz plašāku bērnu zināšanu pasauli".

Vizītes laikā Lietuvā mēs iepazināmies ar šīs valsts vēsturisko un kultūras mantojumu, esam pilnveidojuši savas vispārējās, pedagoģiskās un mācību priekšmetu kompetences un spējas darbā ar digitālajām tehnoloģijām, kuras ir nepieciešamas lai uzlabotu speciālās izglītības kvalitāti.

Tikšanās noslēgumā Kedaiņī, projekta dalībnieki apsprieda un apkopoja visas nedēļas aktivitātes un saņēma Eiropas sertifikātus.

Projektu finansē Eiropas Savienības programma Erasmus +.

Projekta koordinators: Iraida Čerenkova

Galerijas