Rīgas pedagogi turpina iegūt zināšanas robotikas mācībās Atēnās

Rīgas pedagogi turpina iegūt zināšanas robotikas mācībās Atēnās

Mācību gada sākumā (no 30. septembra līdz 7.oktobrim, 2019)  četri pedagogi no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas un Rīgas 95. vidusskolas devās uz otrajām starptautiskām skolotāju mācībām robotikā Digitālajā aģentūrā “1st Epal Korydallous” Atēnās (Grieķija) Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta īstenotā Eiropas Savienības projekta “Robotikas artefaktu veidošana vidusskolēnu motivēšanai STEM karjeru izvēlei” (Projekts) ietvaros.

Mācību laikā pedagogi piedalījās praktiskās nodarbībās, kurās aprobēja divus jaunus robotikas uzdevumus “Smart light” un “Teremino”. Līdzīgi kā iepriekšējās mācībās pedagogi praktiski konstruēja Arduino robotus dažādos grūtības līmeņos, izveidoja uzdevumu vadības programmas gan  grafiskās programmēšanas,  gan vārdiskā teksta simbolu valodā, apgūstot arī “Engino Produino Kit” robotikas modeļu iespējas.

Mūsu pedagogi augstu novērtēja dalību otrajā starptautiskajā seminārā, tāpat arī Latvijas Universitātes (sadarbības partneris Projektā)  pārstāvju prezentāciju par pedagoģiskajiem aspektiem, kādi var sagaidīt skolotājus turpmākajā darbā un iespējamām grūtībām darbojoties ar robotikas uzdevumiem vispārizglītojošo skolu klasēs bez paaugstināta zināšanu līmeņa attiecīgajā priekšmetā.  

Iegūtā pieredze pedagogiem palīdzēs īstenot kompetenču pieeju mācību saturā, jo ir aprobēts konkrēts mācību saturs, izstrādāti mācību un metodiskie materiāli, kuri ir pieejami projekta mājas lapā, sadaļā tiešsaistē (Online Class)  http://www.roboscientists.eu/online-class/.

Projekts tiek īstenots ar  ES Izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas Erasmus+ un Rīgas domes finansiālu atbalstu  līdz 2021. gada aprīlim.

Projekta rezultātā Rīgā tiks apmācīti 40 skolēni un 15 skolotāji, izveidoti robotikas artefakti. Lai nodrošinātu projekta rezultātu ilgtspēju un veicinātu digitālās izglītības attīstību Rīgas skolās tiks izveidoti STEM klubi.

Šī publikācija atspoguļo tikai tās autoru viedokli, un Eiropas Komisijas atbalsts šīs publikācijas tapšanai nav uzskatāms par tās satura apstiprinājumu, un Komisija nekādā veidā neuzņemas atbildību par šeit ietvertās informācijas tālāku izmantošanu.

               

Galerijas