Rīgas skolās veiksmīgi turpinās ESF projekts „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”

Rīgas skolās veiksmīgi turpinās ESF projekts „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”

Jau trešo gadu Rīgas pašvaldībā tiek īstenots ESF projekts „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, kurā piedalās 33 Rīgas vispārējās izglītības iestādes. Galvenais projekta fokuss ir individuāls atbalsts ikviena skolēna prasmju, spēju un zināšanu izaugsmei, gan apgūstot mācību saturu kompetenču pieejā, gan piedaloties ārpus stundu aktivitātēs, tādejādi nodrošinot padziļinātu interesi un iegūto iemaņu pārnesi ikdienas mācību procesā. Projekta ietvaros visas skolas atzīst, ka vērojama būtiska skolēnu zināšanu izaugsmes dinamika, uzlabojas izglītojamo mācību sasniegumi, saskarsmes un sadarbības kultūra.

Lai nodrošinātu izglītības pakalpojumu daudzveidību, attīstot skolēnu kompetences, motivāciju un izaugsmi, projekta īstenošanas pirmajā posmā prioritāri tika plānots plašs aktivitāšu klāsts, izmantojot gan skolas resursus, gan dažādu sadarbības partneru atbalstu (gan pedagoģisku, gan materiāli tehnisku), ir ieviestas jaunas mācību formas veiksmīgai mācību satura apguvei (individualizētās nodarbības, nodarbību cikli, mācību vizītes, u.c.), kā arī ārpusstundu aktivitātes (tematiskās nometnes, konkursi, inovatīvas interešu izglītības programmas u.c.). Kopējais ieviesto mācību satura un ārpusstundu aktivitāšu skaits Rīgas pašvaldības projektā iesaistītajās skolās svārstās proporcijās +-54% un +-46%, kas liecina par projekta skolu mērķtiecīgu jaunu pieeju un mācību organizācijas formu, kā arī efektīvu rīku meklēšanu un ieviešanu skolēnu individuālo kompetenču attīstībai un atbalsta sistēmas izveidei, nodrošinot mācību satura apguvi ārpusstundu pasākumu veidā. Ieviesto aktivitāšu sadalījums atbilstoši satura jomām: STEM un vide – 69%, multidisciplinārajā jomā – 31%, tajā skaitā ārpakalpojuma sniegtās aktivitātes sporta jomā. Dažādās projekta aktivitātēs ir iesaistīti vairāk kā 15 000 izglītojamo.

Prioritāri projekta ietvaros tika sniegts atbalsts STEM un vides jomas aktivitātēm, ieviešot mācību saturā vienotu sistēmu un virzību uz mūsdienu prasībām atbilstošu izglītību. Tādējādi ar projekta ieviesto pasākumu un aktivitāšu atbalstu tika mazināta mācību satura sadrumstalotība un fragmentārisms, papildinot un dažādojot ieviestās aktivitātes atbilstoši katras skolas izvirzītiem mērķiem un izglītojamo vajadzībām, kas tika izvirzītas projekta ietvaros.

Šajā mācību gadā projekts sniedz būtisku atbalstu skolām, novirzot skolēnu individualizētam atbalstam pedagogu palīgus un laborantus, organizējot darbu ar 1.-4. klašu  skolēniem klātienē, kā arī sniedzot atbalstu pārējām projekta mērķa grupām. Par šī mācību gada projekta aktualitātēm un izmaiņām šī gada 19. novembrī Rīgas projekta skolu koordinatoru tiešsaistes sanāksmē ziņoja projekta koordinatores Zane Doniņa un Inga Sidorčika-Boboviča. Tiešsaistes sanāksmē piedalījās un sniedza projekta pirmā posma izvērtējumu un  kopsavilkumu arī VISC projekta koordinatores Liene Voroņenenko un Aiva Šmēla. 

Sanāksmes prezentācija

Informāciju sagatvoja projekta koordinatores Zane Doniņa un Inga Sidorčika-Boboviča.